16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    @BXL

kan niks downloaden aaarghhh

HELLp, Ik krijg geen bestand meer gedownload op mijn iMacG3(X.4.7), noch met safari noch met firefox . Elke keer dat ik iets wil downloaden krijg ik een blanco browservenster en het downloadvenster blijft leeg , podcasts wil hij blijkbaar ook niet meer ophalen . Iemand een idee of een gelijkaardige ervaring ? thanks .

Bijdrager
    DarkRaverNL

Kan je een voorbeeld geven van een url, en wat bijv de titel is van dat venster, ik heb ook weleens gehad bij bijv, sourceforge.net dat ik niks kon downloaden, elke keer bleef het blanko met een titel met daarachter (1×1 pixels).gif het ging vanzelf wel weer weg.

Bijdrager
    kontheur

ik heb precies hetzelfde. Als ik een bepaald bestand wil downloaden ()voorbeeld remote buddy dan krijf ik alleen de .dmg URL te zien in mijn URL kader.

Ik heb dit probleem ook zowel in Safari en Firefox. Ik kan eventueel alleen downloaden als er de mogelijkheid bestaat om met de rechtermuisknop en dan ‘koppeling opslaan als’ te kiezen.

Bijdrager
    @BXL

[ …bij bijv, sourceforge.net dat ik niks kon downloaden, elke keer bleef het blanko met een titel met daarachter (1×1 pixels).gif quote]

Bedankt voor je snelle reactie, het is inderdaad ook bij sourceforge, en ik kreeg ook zo’n GIF-titel en deze URL ( http://prdownloads.sourceforge.net/cotvnc/cotvnc-20b4.dmg?download )

-dan wou ik omnioutliner downloaden en hier kreeg ik dan deze URL ( http://downloads.extremesims.com/omnigroup/software/MacOSX/10.3/OmniOutliner-3.6.dmg )

Daarnet kon ik wel GoogleEarth downloaden

op mijn iBook werkt het normaal .[/quote]

Bijdrager
    DarkRaverNL

Jep, ik weet ook niet waar het aan lag, en hoe het opgelost werd, vond het ook erg raar, het kwam steeds vaker voor op meerdere sites, ik hoop dat het bij jou snel weg gaat, mischien even een Cleaning programma download om safari te huishouden:)

Bijdrager
    @BXL

.[…met de rechtermuisknop en dan ‘koppeling opslaan als’ te kiezen.quote…]

Heb geprobeerd maar sourceforge en omni lukt me niet .

heb wel een mp3 kunnen downloaden[/quote]

Bijdrager
    @BXL

Ik heb dit download probleem nu sinds eergisteren .

Wat ik ook raar vind is dat safari om de 10 minuten mijn keychain wachtwoord vraagt . ik druk dan op cancel en dan vraagt hij het nog eens . dus cancel ik een tweede keer en dan zwijgt hij . Voor efkes .

Bijdrager
    DarkRaverNL

Ohhhh, dan moet je je hele keychain veranderen, heb je ooit je wachtwoord via de CD veranderd ? want dan gaat je keychain namelijk niet mee, ik weet niet precies hoe het op te lossen, maar volgens mij moet je al je sleutels wegooien en een nieuw wachtwoord instellen ervoor.

Inactief
    Anoniem

Als je Netbarrier hebt geïnstalleerd dan moet je even het banner filter uitzetten.
    Of anders bij Safari –> Voorkeuren –> Beveiliging: ‘Accepteer cookies: Altijd’ even aanvinken.

Sourceforge wil namelijk graag weten waar je vandaan komt.

Bijdrager
    kontheur

Ik heb dus het zelfde probleem.

Misschien dat ik weet waar het aan ligt. Ik heb namelijk laatst een download ‘booster’ gedownload.

Deze heb ik inmiddels alweer verwijderd. Zou het hier aan kunnen liggen?

Bijdrager
    @BXL

Bedankt DR, mijn keychain heeft me al meer dan een kwartier gerust gelaten .

Inderdaad die NetBarrier, ga hem meteen eens aan de tand voelen . thanks jv65

Bijdrager
    @BXL

SUPER , NetBarrier werkt dus wel echt en nog heel hard ook . Dus heb wat filters afgevinkt en ik kan inderdaad op omni en op sourceforge downloaden . YES .

Bedankt voor de geweldige reacties .

Bijdrager
    @BXL

kontheur, mischien staat jouw firewall ook iets te scherp ?

Bijdrager
    kontheur
    ”@BXL”

kontheur, mischien staat jouw firewall ook iets te scherp ?

Waar kan ik dit nakijken dan, omdat het zowel Firefox als Safari betreft…

Bijdrager
    DarkRaverNL

Netbarrier heb ik er af gegooid, totaal overbodig. ik zou het er ook afhalen als ik jou was, het stoort alleen maar dingen.

Bijdrager
    @BXL

NetBarrier is 3rd party,
    en de OSX-standaard firewall zit in je syteemvoorkeuren ( bij sharing ),

Je hebt mischien een andere firewall op je systeem ?

In elk geval stonden in safari-voorkeuren dus mijn cookies op “only sites you navigate to” dit heb ik even veranderd in “always”

Voorts heb ik in Netbarrier nog een paar functies afgevinkt zoals “hide brand of my computer” en “last website visited”

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.