11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Mon

Kan niets meer installeren (zelfs OSX niet)

Hello,
    het begon met deze post:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1293855#1293855

Nu ben ik erachter dat het probleem iets dieper zit dan dat. Geen van de utilities van de OSX install disc willen nog starten, er gebeurt gewoon niets zoals bij het WoW probleem. De installer dus ook niet, zelfs niet wanneer ik de C inhoud bij het booten. Hij lijkt de disc wel ff te lezen maar gaat gewoon door met het booten van OSX.
    De OSX install werkt verder wel, alles wat geinstalleerd is kan ik nog gebruiken.

Ik heb dus ook zo’n eng programma gebruikt dat overal languages wegstript, en het ppc gedeelte van univeral binaires.

Afgezien van wat dit veroorzaakt heeft, hoe los ik het op? Vind het een interessant probleem aangezien ik geen OSX install meer kan starten…:)

Bijdrager
    Byron
    ”Mon”

Hello,
    het begon met deze post:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1293855#1293855

Nu ben ik erachter dat het probleem iets dieper zit dan dat. Geen van de utilities van de OSX install disc willen nog starten, er gebeurt gewoon niets zoals bij het WoW probleem. De installer dus ook niet, zelfs niet wanneer ik de C inhoud bij het booten. Hij lijkt de disc wel ff te lezen maar gaat gewoon door met het booten van OSX.
    De OSX install werkt verder wel, alles wat geinstalleerd is kan ik nog gebruiken.

Ik heb dus ook zo’n eng programma gebruikt dat overal languages wegstript, en het ppc gedeelte van univeral binaires.

Afgezien van wat dit veroorzaakt heeft, hoe los ik het op? Vind het een interessant probleem aangezien ik geen OSX install meer kan starten…:)

Boot de CD nou wel of niet? Heb je het meerdere malen geprobeerd (“C” indrukken net na de opstarttune van je mac?), heb et zelf ook wel es dat ie de CD niet pakt, dan leest ie em wel, maar start ie verder van de HD..

Bijdrager
    Turbanus

Er is maar 1 oplossing en dat is opstarten met een systeem op een externe disk. Daarna van je interene de files afhalen en de zaak opnieuw installen.

Bijdrager
    Byron
    ”Turbanus”

Er is maar 1 oplossing en dat is opstarten met een systeem op een externe disk. Daarna van je interene de files afhalen en de zaak opnieuw installen.

Je kan natuurlijk ook altijd de computer met een firewire kabel aan een andere mac bak hangen en booten met “T” ingedrukt (dan wordt je computer een firewire drive zeg maar) en kan je alles backuppen..

Bijdrager
    Turbanus

Zeker!:wink:

Bijdrager
    karllaurent

Kan je extern opstarten of heb je ooit een Open Firmware-wachtwoord geinstalleerd?
    In dat geval moet je dat eerst ongedaan maken

Bijdrager
    MacApp

In Windows werkt dat via de BIOS.
    Sorry als ik nu iets doms zeg maar ik heb NOG geen Mac :innocent:

Bijdrager
    Oppie
    ”Mon”

Jammer.
    Hoe heet dat ‘enge programma’? Ter bescherming van het volgende potentiële slachtoffer…

Bijdrager
    Mon
    ”Oppie”
    ”Mon”

Jammer.
    Hoe heet dat ‘enge programma’? Ter bescherming van het volgende potentiële slachtoffer…

Ik gebruikte MultiLingual, maar er zijn ook commerciele tools voor. Ik geloof dat ik daarvoor een trial van XslimX (oid) heb gebruikt.

En wat betreft de rest vd reacties:

Nee, nooit een wachtwoord ingesteld.
    Externe HD/Mac leek mij ook een goed idee, maar waar vind je zoiets…

Oja het viel me op dat ik nu tijdelijk een wereldbol zie bij het booten, nog voor het appeltje. Ik geloof niet dat dit altijd al zo was. Zegt het jullie misschien iets?

De Apple center waar ik mn Mac heb gekocht is overigens (nog) gesloten:(

Bijdrager
    Esquare
    ”Mon”

Oja het viel me op dat ik nu tijdelijk een wereldbol zie bij het booten, nog voor het appeltje. Ik geloof niet dat dit altijd al zo was. Zegt het jullie misschien iets?

Die wereldbol zie je, als hij van netwerk probeert op te starten. Dat kun je voorkomen door in het regelpaneel Opstartschijf de juiste schijf te selecteren.

Wat gebeurt er als je de dvd erin doet en bij het herstarten de optie (=alt) toets ingedrukt houdt?

Bijdrager
    Mon
    ”Esquare”
    ”Mon”

Die wereldbol zie je, als hij van netwerk probeert op te starten. Dat kun je voorkomen door in het regelpaneel Opstartschijf de juiste schijf te selecteren.

Wat gebeurt er als je de dvd erin doet en bij het herstarten de optie (=alt) toets ingedrukt houdt?

Zal ik morgen proberen.
    Wel zag ik nog even op de site van MonoLingual (niet multi dus):
    Version 1.3.5
    Exclude /System/Library/Frameworks when removing architectures (needed to run PowerPC applications on Intel Macs).
    Dit lijkt me wel vrij essentieel. De WoW installer was in ieder geval een ppc applicatie, maar toch verklaard dit nog niet alles…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.