8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    monsterke

Kan niet verbinden met draadloos netwerk met nieuwe iMac

Kan het zijn dat Macbookpro en iMac een andere Airport kaart hebben want mijn portable krijgt wel verbinding maar op de iMac geeft ie

Er is een fout opgetreden met het verbinden (ik kan het wel selecteren uit de lijst dus hij “detecteert” het wel)

Ook al ik een WEP key instel detecteert hij dit en vraagt hij om deze in te vullen … alleen daarna krijg ik opnieuw ” Er is een fout opgetreden…”

Kapotte Airport of te oude Access Point

(kan nochtans 802.11 b en g aan)

Bijdrager
    Fostar82

Heb je op de airport niet restricties aan staan, wat betreft mac adressen (netwerk hardware adressen)?
    Heeft je imac de laatste firmware en software updates?

Bijdrager
    hansenonline

heb je het accespoint al gereset, uitgedaan en weer aan?
    zit er een mac adres beveiliging op?

Bijdrager
    monsterke

Ik heb de Access Point al gereset ook de MAC filter eraf gehaald … eerst ook geprobeerd met mac adres van de netwerkkaart toe te voegen in de “allow” lijst …

Software updates nog niet gedraaid dat kan ga ik eens proberen

Bijdrager
    monsterke

Alle updates uitgevoerd (inclusief de firmware upgrade) en nog steeds niks…

Met de draad lukt het wel … bizar

Bijdrager
    hansenonline

probeer anders om een rechtstreekse verbinding te maken met de airport kaarten zonder de acces point. als dat lukt zit het probleem niet in de kaartjes, maar in de acces point

Bijdrager
    Oppie

Haal ook de WEP beveiliging er eens af (en laat de MAC adres filtering ook uit -je moet trouwens je AirPort-ID invullen als toegestaan MAC adres, niet je netwerkkaart-ID).

Bijdrager
    monsterke

Blijkt toch het accespoint te zijn … Heb een een nieuwe pre-N accespoint en daar ging het onmiddellijk mee…

Bedankt voor de reacties

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.