5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    gvr

kan niet slepen naar externe HD, wel naar geheugenkaartje?

Hoi,

waarschijnlijk n hele stomme vraag of een die al veel keer is uitgelegd, maar ik ben helemaal niet technisch aangelegd en zou graag n backup nemen van al mijn foto’s dus… Hier komt ie: ik probeer mijn foto’s (iphoto) via n mapje op mijn bureaublad te verslepen naar mijn extern geheugen, MAAR dit lukt niet?? Naar n geheugenkaartje verslepen lukt wel.
    Ligt dit aan de externe schijf, of is dit normaal??
    Is n Seagate, free agent, 500 GB
    Alvast hartelijk dank voor jullie geduld en eenvoudige uitleg :-)!
    Groetjes,
    gvr

Bijdrager
    Ricardo95

ik vermoed dat je externe schijf verkeerd geformateerd is, en met mac alleen te lezen is met mac, en niet te schrijven met mac…..dit probleem had ik ook!

Bijdrager
    Rickje

Vermoedelijk is de schijf ‘standaard’ als NTFS geformatteerd.

Doe het volgende
    -> Schijfhulpprogramma
    -> Wissen
    -> MacOS Extended (gewoon waar die al op staat
    -> Geef je externe schijf eventueel een leuke naam
    -> Wissen/Formatteer

Nu kun je er wel op lezen en schrijven.
    Let op! Alle data die erop staat zal worden verwijderd tijdens het formatteren!!

Je kunt wellicht beter Time Machine instellen voor gebruik met je extenre schijf. Zo heb je de hele mac geback-upped.:)

Bijdrager
    gvr

Superhard bedankt voor jullie snelle en heel duidelijke uitleg! Ik begreep het helemaal:-)
    Heb vandaag n nieuw extern geheugen gekocht (op mijn andere stond al vanalles op, dus formatteren was geen optie meer) en in de winkel hebben ze die ineens geformatteerd voor mac,… dus hopelijk lukt t nu!
    Nu nog time-machine s bestuderen en dan zit hopelijk alles veilig opgeslagen!

Dank je!!:-)

Bijdrager
    Rickje

Geen dank.

Time Machine kun je via systeemvoorkeuren activeren en vervolgens kun je daar ook de nieuwe aangeschafte externe schijf daar instellen voor de back-ups.:)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.