7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    JorisG

Kan niet op draadloos internet

Hallo daar, ik zit met een probleempje:

Maandag en dinsdag zat ik op net dezelfde plaats op het internet, maar dan wel op draadloos. vandaag probeer ik om er weer op te geraken, maar mijn MBP zegt dat er een fout opgetreden is tijden het verbinden. Ik heb het al geprobeerd op batterij en netstroom, en door mijn BT muis uit te schakelen, maar het helpt niet. Ook al eens opnieuw opgestart, geen verschil.
    Nu zit ik hier dus met een netwerkkabel in mijn laptop, dat gaat ook, maar ik vind het toch erg raar dat ik begin deze week wel nog op het draadloos kon surfen en nu niet meer.

Idee├źn?

Bijdrager
    Nexoez

Laat me raden?

Belgacom ADSL met een roodachtige wireless router???

Oplossing:

Reset de router hardwarematig (door met een balpen de reset knop in te drukken achteraan de router)
    Zoek met je MBP achter draadloze netwerken.
    Je zult ergens een WiFi_(Hexadecimale code) (Bij mij was dit: WiFi_4g) vinden.
    Log je aan op dit netwerk.
    Surf dan naar het IP van je router (169. … .1.1)
    Stel alles in.
    Ga naar WPA beveiliging. (GEBRUIK WPA, GEEN WEP!) En stel code in enzo…
    Druk op bevestig.
    Ga dan naar Security en verzet het van No wpa, No wep naar WPA only.
    druk op bevestig.

Nu zul je hoogstwaarschijnlijk van je draadloos netwerk gesmeten worden…
    Log aan met de WPA code dat je ingesteld hebt…

Normaal zou dit moeten marcheren;)

Bijdrager
    petitmal

“Zie ” je het netwerk nog wel met bijvoorbeeld iStumbler

Krijg je wel verbinding als je dichter naar de draadloze bron verplaatst? (modem? airport?)
    Zijn er andere draadloze bronnen id buurt? (bij je buren?). Ander wachtwoord id keychain dan id modem(?). Heb je de draadloze bron (Airport/modem) laten herstarten?

Als je automatisch inlogt kun je ook onder voorkeuren>netwerk>airport: verbind standaard met: het voorkeursnetwerk verwijderen en opnieuw toevoegen (als het netwerk wel zichtbaar is).

Bijdrager
    Oppie

Idd, bij dit soort zaken is het zinnig te kijken welke kanalen er in de buurt in gebruik zijn, en zelf op een zo ‘vrij’ mogelijk kanaal te gaan zitten.

Bijdrager
    baziel
    ”Nexoez”

Laat me raden?

Belgacom ADSL met een roodachtige wireless router???

Oplossing:

Reset de router hardwarematig (door met een balpen de reset knop in te drukken achteraan de router)
    Zoek met je MBP achter draadloze netwerken.
    Je zult ergens een WiFi_(Hexadecimale code) (Bij mij was dit: WiFi_4g) vinden.
    Log je aan op dit netwerk.
    Surf dan naar het IP van je router (169. … .1.1)
    Stel alles in.
    Ga naar WPA beveiliging. (GEBRUIK WPA, GEEN WEP!) En stel code in enzo…
    Druk op bevestig.
    Ga dan naar Security en verzet het van No wpa, No wep naar WPA only.
    druk op bevestig.

Nu zul je hoogstwaarschijnlijk van je draadloos netwerk gesmeten worden…
    Log aan met de WPA code dat je ingesteld hebt…

Normaal zou dit moeten marcheren;)

Deze methode klopt. Ik had gelijkaardige situatie met mijn iBook en draadloze blauwe modem van Belgacom. Nu werkt ie terug vlotjes.

Bijdrager
    JorisG

Sorry dat ik zo lang niets van me laten horen heb, maar hier is een update:

Ik heb de instellingen aangepast zodat er nu een WPA wachtwoord op staat ipv dat WEP van vroeger.
    Maar de problemen zijn nog niet opgelost…

Nadat ik de router gereset heb, kan ik 1 keer verbinden met het internet zonder problemen, maar als ik het daarna nogmaals probeer (als de verbinding weggevallen is door MBP af te sluiten ofzo), dan kan hij niet meer verbinden. Ik krijg de foutmelding ‘Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het verbinden met het AirPort-netwerk xxx’, of iets in die aard. Geen van de instellingen zijn veranderd na die eerste succesvolle verbinding, maar toch kan ik niet meer verbinden?! Ik zie het netwerk wel nog staan bij de lijst via AirPort en ik kan het wachtwoord ingeven, maar verbinden lukt niet meer.
    Nu ja, als ik de router ga resetten en weer dezelfde instellingen instel, dan geraak ik er weer op, maar om dat telkens te gaan doen als ik op het internet wil is natuurlijk ook geen oplossing he…

Very strange

Bijdrager
    NeFerMeTu
    ”JorisG”

Sorry dat ik zo lang niets van me laten horen heb, maar hier is een update:

Ik heb de instellingen aangepast zodat er nu een WPA wachtwoord op staat ipv dat WEP van vroeger.
    Maar de problemen zijn nog niet opgelost…

Nadat ik de router gereset heb, kan ik 1 keer verbinden met het internet zonder problemen, maar als ik het daarna nogmaals probeer (als de verbinding weggevallen is door MBP af te sluiten ofzo), dan kan hij niet meer verbinden. Ik krijg de foutmelding ‘Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het verbinden met het AirPort-netwerk xxx’, of iets in die aard. Geen van de instellingen zijn veranderd na die eerste succesvolle verbinding, maar toch kan ik niet meer verbinden?! Ik zie het netwerk wel nog staan bij de lijst via AirPort en ik kan het wachtwoord ingeven, maar verbinden lukt niet meer.
    Nu ja, als ik de router ga resetten en weer dezelfde instellingen instel, dan geraak ik er weer op, maar om dat telkens te gaan doen als ik op het internet wil is natuurlijk ook geen oplossing he…

Very strange

En op je MBP even Airport afzetten en vervolgens terug opzetten?
    Ik denk dat ik exact hetzelfde probleem heb als jij. Ik zie mijn netwerk, maar hij verbindt er niet mee. En ik krijg ook vaak die foutmelding.

Wat bij mij helpt is dus even Airport uitzetten, terug aanzetten en dan netwerk selecteren. Ik moet het vaak wel enkele keren proberen vooraleer het uiteindelijk werkt.

Ik heb het probleem sinds een software-update ergens in augustus. Ik geloof dat er toen nog ergens een topic over was.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.