7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    JhonJairo

Kan niet mijn eigen gekozen beltonen kiezen.

Heb al het een en ander gelezen over beltonen maken en verkorten en noem het maar op, nu zover was ik al maar nu heb ik nog steeds een probleem.

Heb een beltoon van zeg 30sec die staat in mijn beltoonmenu in itunes alswel in het menu van mijn iphone.
    Maar als ik naar contacten ga in mijn iphone en dan naar beltonen, kan ik niet mijn zelf gemaakt beltoon selecteren.
    Hoe zit dit?

Bijdrager
    Pretorian

Dat kan ik wel, dus dat is wat raar.
    Kun je die zelfgemaakte tunes wel kiezen via instellingen?

Bijdrager
    rian

Heb precies hetzelfde.
    Een ringtone aangemaakt volgens
    1. Nummer naar keuze selecteren in iTunes
    2. Nummer via het info-scherm -> Opties inkorten naar maximaal 30 seconden (begin- en eindtijd opgeven)
    3. Nummer exporteren naar AAC
    4. Geconverteerde AAC naar je desktop slepen, verwijderen uit iTunes
    5. Bestand op je desktop hernoemen van .m4a naar .m4r
    6. Dubbelklik, en hij staat bij je beltonen in iTunes

De ringtone staat in mijn iPhone, maar ik kan het niet selecteren bij instellingen of bij contactpersonen, het staat er gewoon niet bij terwijl ik het in iTunes wel op de iPhone bij ringtones zie staan.

Bijdrager
    JhonJairo

Ik heb het probleem zelf opgelost je moet bij beltonen synchroniseer beltonen en dan alle beltonen aanvinken dan doet ie het.

Bijdrager
    tiny

Bij mij luke dat laatste ook niet. Ik heb een hele lijst ringtones (staan in iTunes ook allemaal onder ‘Ringtones’) en die verschenen niet op mijn iPhone. Wat ik heb gedaan:

• Download MakeiPhoneRingtone (gratis);
      • Zet de ringtones om naar AAC (verander evt in de prefs het formaat waarnaar hij omzet tijdens het rippen tijdelijk terug naar AAC): anders werken ze niet in dit programmaatje. Je doet dit door in iTunes te kiezen: Advanced > Create AAC version;
      • Start MakeiPhoneRingtone op;
      • Sleep het bestand vanuit de Finder naar het venster van MakeiPhoneRingtone;
      • Nu verschijnt het bestand wèl in de lijst van ringtones van de iPhone.[/list:u:b249d5459a]
      Ik vind het erg jammer dat Apple dit niet makkelijker heeft gemaakt. Jammer dat ze er weer op willen verdienen.:(

Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben want het was een heel gepiel voor me om door alle tutorials heen te werken en uit te vogelen welke nou wel werkte…

Bijdrager
      Robbes

@tiny.

Download MakeiPhoneRingtone (gratis);

super tip! nu werkt het bij mij eindelijk ook…… thanks!

Bijdrager
      WTR
      ”rian”

Heb precies hetzelfde.
      Een ringtone aangemaakt volgens
      1. Nummer naar keuze selecteren in iTunes
      2. Nummer via het info-scherm -> Opties inkorten naar maximaal 30 seconden (begin- en eindtijd opgeven)
      3. Nummer exporteren naar AAC
      4. Geconverteerde AAC naar je desktop slepen, verwijderen uit iTunes
      5. Bestand op je desktop hernoemen van .m4a naar .m4r
      6. Dubbelklik, en hij staat bij je beltonen in iTunes

De ringtone staat in mijn iPhone, maar ik kan het niet selecteren bij instellingen of bij contactpersonen, het staat er gewoon niet bij terwijl ik het in iTunes wel op de iPhone bij ringtones zie staan.

WERKT PERFECT

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.