15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Churchil

Kan niet meer zoeken in adresbalk Safari

Ik kan sinds vanochtend niet meer zoeken in de adresbalk van Safari. Ik zie ook dat links in de adresbalk nu een rondje met een + erin staat, als ik daar op druk wordt er een bookmark toegevoegd. Ook de url die actief is staat ineens gecentreerd en is op geen mogelijkheid weg te krijgen. Ik denk dat ik een toetsencombinatie ingedrukt heb die dit veroorzaakt heeft, maar weet dat niet zeker. Ik heb de fora afgezocht maar geen vergelijkbaar topic kunnen vinden. Iemand een idee?

Bijdrager
    boomslui

geen idee, maar zelfde probleem, ook op mijn iphone en ipad crasht safari. Bij de ipad en iphone van mijn vrouw die op 9.2 draait zelfde probleem.

Wij gebruiken wifi van Ziggo. Ziggo heeft gisteren een grote storing gehad en de safari problemen zijn vanmorgen ontstaan; kan het zijn dat er een “virus” via Ziggo binnen is gekomen?

Bijdrager
    maartenvt

Alles werkte normaal, tot ik 10.11.3 update uitvoerde.
    Op iphone en ipad werkt alles nog normaal.

Bijdrager
    Marioscube

Lijkt een probleem bij Apple.

Workaround: Instellingen, Safari, Suggesties uitzetten!

Dan werkt het weer (iPhone 6s iOS 9.2.1)

Bijdrager
    Pascalvilt

Oplossing is :

iOS : Instellingen -» Safari -» Safari suggesties uitzetten
    OS X : Safari -» Voorkeuren -» Zoeken -» Zoekmachine suggesties en Safari suggesties uizetten
    Daarna even Safari aflsuiten en het werkt voorlopig.
    :)

Bijdrager
    maria1941

had vanmorgen het zelfde probleem maar is nu opgelost en wel op de volgende manier…
    ga naar safari voorkeuren…..privacy en verwijder alle website gegevens daarna is alles weer oké

succes

Bijdrager
    jonahke

Hier hetzelfde probleem. Zowel op mijn iMac als Macbook Pro.

Bijdrager
    Churchil

Dank voor alle reacties en oplossingen. Zoeksuggesties uitzetten werkt!
    Zie dat er nu ook redactioneel artikel aan gewijd is is op OMT

Succes iedereen!

Bijdrager
    maria1941

kreeg toch weer problemen en toen de oplossing van Pascalvilt geprobeerd en voorlopig werkt alles weer
    op mijn macbook pro

Bijdrager
    MacAanZee

Zie ook artikel voorpagina OMT!

Bijdrager
    Loep

Bij mij kon ik dit probleem opheffen door bij OS X : Safari -» Voorkeuren -» Beveiliging twee plugins uit te zetten (zie afbeelding). De Safari suggestie heb ik gewoon aanstaan. Ik vraag mij wel af wat deze plugins doen en in hoeverre het nodig is om deze aan te hebben staan. Iemand een idee?

Het gekke is eigenlijk wel dat ik nu alles weer aan kan zetten en dat alles weer gewoon werkt.

/uploads/community/966582b75c0572493b7ec85c1681a80f69233538_84539.png

Bijdrager
    Loep

Bijdrager
    Loep

Ben er nu dus achter hoe je een afbeelding upload…:-)

Bijdrager
    SunKeeper

Adobe opent PDF-bestanden in de browser.

Sharepoint hoort bij Microsoft Office wat je waarschijnlijk gebruikt of geïnstalleerd hebt.

Bijdrager
    Loep

@Sunkeeper Ik vroeg het mij af omdat er een waarschuwing wordt gegeven dat deze plugins niet het hoogste beveiligingsniveau ondersteunen. Ik neem aan dat deze plugins dus geen kwaad kunnen. Bedankt voor je reactie!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.