4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    corneeltje

Kan niet meer op server!

Mijn vrouw kan voor haar werk van thuis uit op een server inloggen. Ze doet dat normaal met een PC via ons draadloos Airport-systeem, maar ik had een veel beter idee. Namelijk dit alles via de Macs te doen mbv Remote Desktop Connection. Dat werkte, maar nu plots niet meer en kunnen we ook vanop de PC geen contact meer maken met die server. Terwijl haar collega’s blijkbaar geen moeilijkheden ondervinden.

Hij meldt nu ook dat de computer vergendeld is, maar hoe komt dit? Is er een soort veiligheid ingetreden toen we met 2 tegelijk zijn ingelogd?

Misschien een paar andere zaken die hiermee te maken zouden kunnen hebben:

– Ik heb vooraf succesvol getest op onze 3 Macs die alle drie via de Airport gaan samen met de PC.
    – Vandaag heeft mijn vrouw gewerkt vanop haar PC, tot ik opnieuw een test deed.
    – Ik heb vlak voor het fout liep een account toegevoegd in Mail zodat haar post nu ook toekomt in Mail (maar geen idee of het ene met het andere te maken kan hebben).
    – Ik heb zaterdag een test gedaan vanop een ander draadloos netwerk (en het lukte).

Bijdrager
    cyrus

Wellicht je IP-adres geblocked door een firewall ? (too many connections ?)

Bijdrager
    corneeltje

Ja zoiets. Het is opgelost geraakt door de systeembeheerder in te schakelen.

Merci.

NB: Leuke avatar. :P

Inactief
    Anoniem

Hallo kinders jullie zijn 30:? Geen pubers meer:P

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.