8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    DieterDD

Kan niet meer op internet via router

Toen ik gisterenavond thuis kwam en mijn powerbook inplugde kon ik niet meer op internet.
    Dit is nog tevens het geval. Ik kan wel op internet als ik de router (d-link di604) wegneem en dus rechtstreeks op de modem aansluit.

Als ik toch via de router ga, kan ik dus niet op internet (met geen enkele computer), maar ik zie wel de andere computers staan en kan naar de gedeelde mappen gaan.

Enig idee wat ik kan doen om toch via de router verbinding te maken?
    Ik vind het redelijk vervelend om telkens op zolder te kruipen als ik op internet wil kunnen :d

Bijdrager
    Nikita

Heb je de router al wel ingesteld met de inloggegevens van je internetprovider? In feite is de router namelijk een tussencomputer die verbinding maakt met het internet.

Bijdrager
    lemoentje

Volgens mij is het modem gekoppeld aan de router als ik het verhaal lees, toch? Het lijkt mij dat er is mis is met je router. Ben je wel in staat om het admin gedeelte van de router te benaderen?

Bijdrager
    DieterDD

ja, ik kan de router via admin bennaderen,, ook al es proberen resetten maar dat maakt niks uit

Bijdrager
    CMD-Z

Als ik het goed begrijp heb je dus wel een airport signaal en een netwerk, maar geen internet?
    Ligt het dan niet gewoon aan je modem?

Even op je modem kijken of de lampjes die branden ook daadwerkelijk branden,
    dan kun je zien of het aan je router of aan je modem ligt.

Bijdrager
    DieterDD

Er komt geen airport aan te pas, het is geen wireless netwerk.

Bijdrager
    CMD-Z

Oh damn, bit too hasty, te vastgeroest in 2006 :wink:

–Hebben de overige computers die gelinkt zijn aan de router wel internet?
    –maakt de modem verbinding het internet?

Bijdrager
    Underd0gZ

Dit probleem heb ik aantal weken ook gehad. Wat bleek nou, de hostnaam was niet ingevoerd in de router, misschien moet je daar is naar kijken.:wink:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.