10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Metssr

Kan niet meer inloggen in iCloud en apple tv

Hallo ik kan ineens niet meer inloggen in iCloud en mijn Apple TV. Er werd gevraagd naar mijn Apple id wachtwoord en dat pikte hij niet meer.

Op de Mac heb ik toen een nieuw wachtwoord aangemaakt, maar via mijn ouwe trouwe AppleTV lukt het nou ineens zelfs niet meer mijn WIFI te beneaderen, omdat ook dat wachtwoord niet meer herkend word. Het begon toen ik mijn iCloud fotostream op de Apple TV wilde bekijken. Toen werd mijn Apple ID wachtwoord gevraagd en na vele malen beter voor letter invullen de moed maar opgegeven en een nieuw wachtwoord voor mijn Apple ID aangemaakt, maar nee hoor, op de AppleTV geen succes. Toen de hele Apple TV maar opnieuw instellen. Nu ben ik nog verder van huis want hij wil nu niet eens meer koppelen met mijn eigen wifi

Iemand een idee, hoe dit getackeld kan worden?

Bijdrager
    TheBigZ

Weet je je Apple ID wachtwoord nog?

https://support.apple.com/nl-nl/HT201487

Bijdrager
    Metssr

Ja, Ik heb het zelfs opnieuw aangemaakt. maar ook dit nieuwe ww wordt door iCloud niet geaccepteerd.

Op een gegeven moment kreeg ik op de phone een melding dat een nieuw apparaat (mijn appleTV) probeerde in te loggen en dat ik op de AppleTV een 6-cijferige code moest invoeren, maar ik kan op de hele apple TV geen plaats vinden waar ik dat zou moeten invoeren, dus dat schiet ook niet op.

Is mijn apple TV misschien te oud voor de huidige OS-en ?  Het is er een van de 1e generatie geloof ik.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door Metssr.
    Bijdrager
    Shmoo

Gaat het om een eerste generatie zwarte Apple TV kastje?

Dan moet je je wachtwoord + de 4 of 6-cijferige code als een string achter het wachtwoord plakken.

Dus inloggen.

john.appleseed@mac.com

[wachtwoord] <— 1234 code er meteen achteraan.

Bijdrager
    Metssr

Dat moet je ook maar weten.. Ik zal het eens gaan proberen, zodra de TV weer beschikbaar is (ingepikt door m’n meisje;-)

Bijdrager
    Metssr

Inmiddels die truc geprobeerd, maar heeft geen effect.

Ik kon met mijn apple ID en het bijbehorende wachtwoord wel gewoon inloggen via de AppleTV in de iTunes-store en gewoon mijn gekochte muziek streamen.

Het lukt echter niet meer om mijn PC via de thuisdeling te koppelen. dan krijg ik dus de foutmelding dat het wachtwoord niet klopt.
    Kan dit te maken hebben dat iTunes niet meer op de Mac staat, maar de nieuwe muziek app? (Catalinas)?

ik zie op de Apple TV ook niet de app AppleTV.

Bijdrager
    Wankei

Ik had hetzelfde probleem. Ik heb de apple tv gereset naar fabrieksinstellingen en ‘alles’ terug opgebouwd. En kijk;  na allerlei in te tikken (wifi, apple id..) kreeg ik een cijfercode (die op mn iPhone terechtkwam) binnen en kon ik die  ingeven via de instellingen van apple tv op de tv.  Kon ik tot voordien niet naar apple+ kijken op mn tv (maar wel op mn iMac) dan lukt het nu wel.

Hopelijk heb je hieraan iets..

Bijdrager
    Metssr

Helaas. het lukte wel om uiteindelijk Muziek op die manier aan de praat te krijgen, maar mijn eigen bibliotheek op de iMac kan ik niet meer via de thuisdeling delen. Via een omweg, buiten de AppleTV om kan ik hem nog wel op mijn stereo installatie afspelen, maar de thuisdeling zoals die was lukt niet meer op de AppleTV.

Welke heb jij, ik heb volgens mij de 1e generatie nog.

Bijdrager
    Wankei

Mijn apple TV is er eentje van de derde generatie A1469 .. Zou dit het verschil maken?

Bijdrager
    Metssr

Laten we daar maar van uit gaan. Misschien sprak voor een nieuwere. Die van mij kan trouwens niet hoger streamen dan 720 pix  Ik heb een 4K tv dus een upgrade lijkt me wel te rechtvaardigen;-)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.