24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Diviance1

Kan niet meer in mijn Mac

Geachte leden,

Ik heb een groot probleem. Ik was bezig met Little Snitch te installeren maar opeens ging hij vaag doen en konde programma’s niet meer opstarten. Little Snitch heb ik vervolgens geuninstalled. Vervolgens keek ik snel in finder en zag ik in een flits mijn gebruikersschrijf in een verwisselbare schrijf stond. Ik klikt er nog op dat hij moest los koppelen maar dit ging niet. Ik restarten hem, en vervolgens kreeg ik het bericht: U kunt moenteel niet inloggen op de filevault gebruikersaccount … Er heeft zich een fout voorgedaan waardoor het inloggen op de account mislukt. Ook met mijn hoofdwachtwoord lukte het niet. Kortom ik kan mijn Mac niet meer in en heb geen ander account.

Als ik opnieuw moet installeren dan heb ik een groot probleem want dan ben ik heel veel belangrijke info kwijt…

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Pieterr

Al geprobeerd opnieuw het wachtwoord in te stellen?
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=129027

En anders heb je je Time Machine backup toch nog? :innocent:

Bijdrager
    Diviance1

Ik heb dit al geprobeerd: http://support.apple.com/kb/TS1543?viewlocale=nl_NL maar dat werkte niet. Tevens heb ik geen timemachine omdat ik op een MBP werk en anders hou ik geen ruimte meer over. Ik moet ooit nog eens een HDD kopen…

Bijdrager
    Maersk

Sowieso een baggerprogramma Little Snitch. Echt een afrader. :?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    Killer

Goed ik ben dus degene van wie die mac is. Vriend van mij vroeg het even maar goed dat werkt niet echt lekker.

Ik wil nogmaals duidelijk maken. Ik kan werkelijk niks. Daarnaast heb ik geen andere Mac in mijn beurt omdat die nu eenmaal niet in mijn dorp bestaan.

Verder gebruikte ik Little Snitch 2.0 en ging op allerlei prog vaag doen waar onder Itunes ik kon ook geen screens meer mkaen.. Ik zit met mijn handen in het haar. en heb geen oplossing en ww change lukt niet met wat apple zegt omdat hij de schrijf niet kan vinden.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    Killer

Dat begrijp ik. Ik ga die laatste van jou even proberen. alleen little snitch had ik al verwijderd

mmm… hou nu al 3 minuten de shift knop in een hij staat nogsteeds io het apple icoon te laden

EDIT Nope kom niet voorbij het inlog scherm…

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    MegaChriz

Ik heb ook een keer meegemaakt dat ik niet kon op kon starten vanaf harde schijf. Bij het opstarten van een andere schijf, werd de primaire harde schijf niet weergegeven.
    Bij een nieuwe poging heb ik toen wel een kwartier die shift-knop ingedrukt moeten houden. Gelukkig kun je ook een gum of iets dergelijks op de shift-knop leggen. Dus kortom, het zou even kunnen duren…

EDIT: Misschien helpt het om de PRAM te zappen? Command+Option+P+R

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    Killer

Goed ik kreeg nu het inlogscherm met onder het apple icoon Veilig opstarten. Waarnaar ik weer mijn WW moest in typen en weer hetzelfde kreeg te zien dat ik er niet in kon.

Kortom shift toets is geen optie:(

Dr. Nope maar een schrijf….

Bijdrager
    MegaChriz

Heb je al geprobeerd het PRAM te wissen?

Houd bij het aanzetten Command+Option+P+R ingedrukt totdat je de opstartgong voor de tweede keer hoort. In het PRAM staan enkele instellingen, zoals beeldschermresolutie en het geluidsniveau.
    Het wissen van het PRAM wil nog wel eens opstartproblemen oplossen.

Bijdrager
    Killer

Ik hoor geen geluid kortom kan nooit weten wanner ik hem moet ophouden..:(

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    Killer

Ik woon in Noordwijkerhout…. Maar wat jij zegt Dr. je doet een usb er in en dan zou je eventueel er in kunnen kijken..?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    MegaChriz
    ”Killer”

Ik hoor geen geluid kortom kan nooit weten wanner ik hem moet ophouden..:(

Geen opstartsignaal?

Nog een ander idee, misschien had je dit al geprobeerd:
    Stop de installatie-cd van Mac OS X er in en start op van deze CD (volgens mij moet je dan de C-toets ingedrukt houden). Kies een taal als hoofdtaal. Kies er niet voor om Mac OS X opnieuw te installeren, maar kies uit het één van de menu’s voor ‘Schijfhulpprogramma’. Voer controles uit op volumebevoegdheden en volume. Als het programma aangeeft dat er problemen zijn, kun je kiezen voor herstel volumebevoegdheden of herstel volume.

Bijdrager
    Killer
    ”Dr.

Ja wanneer je een USB stick met daarop OSX als systeem hebt (moet je even googelen..) kan je van daaruit je huidige harde schijf als externe schijf benaderen… Misschien dat je zo weer een stap dichterbij bent. Hopelijk kan je zo in je bestanden. Maar goed, ik heb geen flauw idee hoe en waar je dat kan vinden en of het wel zin heeft. Eigelijk doe je hetzelfde als wanneer je via firewire je macbook op een andere mac aansluit.. Dan krijg je de harde schijf ook als externe schijf te zien en kan je in de systeem bestanden (mits je het wachtwoord van de gebruiker hebt)

Lees deze draad eens door (met name de laatste post) lijkt me best een redelijke oplossing Smile

http://www.mac-forums.com/forums/os-x-operating-system/104189-filevault-help.html

daqn moet ik wel een usb hebben waarop ik osx kan installeren

Bijdrager
    Killer

Nou heb apple gebeld. Heb natuurlijk geen apple protection, vroeg hij van wil je 350 euro lappen dan is hij altijd verzekerd enzo… anders doen we eenmalig transactie 49 euro… Nou nee. Toen zei hij van ja dan kan je opstartschrijf herstellen nog proberen, maar dat werkt ook niet. Vervolgens zegt hij van ja dan word het wss opnieuw installeren. En ook zei hij van Je moet gen Filevault gebruiken meer…. dat is alleen aantrekkelijk voor grote bedrijven enzo… En je moet het technisch inzicht er voor heb. Mooi niet Filevault komt er gewoon weer op. Hardstikke handig. alleen nu niet…

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    Killer

Ik ben hem al aan het opnieuw installeren. Hopelijk lukt het allemaal en kan ik weer veilig met mijn oude vertrouwde macbook aan de slag…. jammer genoeg moet ik dan wel weer een hele rits prog downloaden…. maar goed…

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    Killer

Hij is opnieuw geinstalleerd. Maar goed nu krijg je weer dat gezeur dat je alles goed moet instellen…. maar ik maak even een nieuw topic over transmission omdat die echt vaag doet,..

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.