13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Thomas18NL

Kan niet meer downloaden in Safari

Hallo allemaal,

Sinds toenet heb ik een probleem.

Ik ben van Snow Leopard 10.6.8 naar Lion gegaan (eerst 10.7 en daarna gelijk 10.7.2).
    Dit is niet het probleem, want ik vind Lion tot nu toe helemaal top. Behalve mijn probleem:
    Ik probeerde een torrent te downloaden, en dat ging niet!
    toen probeerde ik iets anders via safari te downloaden, maar dat lukte ook niet (helemaal niks lukt).

Ik heb al een andere map opgegeven (ipv downloads bureaublad) maar dit mocht niet baten.

Wie kan me helpen?:)

Alvast heel erg bedankt!

Inactief
    Anoniem

Wat gaat er precies fout?

Bijdrager
    Thomas18NL

Elke keer als ik iets probeer te downloaden krijgt Safari een ”geforceerde stop”.

Hij stopt er gewoon opeens mee!

Bijdrager
    moller

heb je de preferences al eens weggegooid van safari?

Inactief
    Anoniem

Heb je bepaalde ‘handiges’ tooltjes gebruikt, of misschien wat Safari extensies geinstalleerd?

Bijdrager
    Thomas18NL

Preferences weggegooid van safari?

Nee ik heb geen ”handige” tooltjes gebruikt en ik weet niet eens wat extensies zijn:p

Inactief
    Anoniem

De preferences staan in de Bibliotheek van je user account, in de map preferences. Het het waarschijnlijk iets als com.apple.safari.plist. Zet die eens op je desktop (wel eerst even Safari afsluiten), herstart, en probeer het dan nog eens.

Trouwens, welk programma gebruik je om je torrents te downloaden? Misschien ligt het meer aan je netwerkverbinding als die ook niet goed werkt.

Kijk ook eens in de console voor crash logs.

Bijdrager
    Thomas18NL

nee ik kan de torrent zelf gewoon niet downloaden zegmaar, dan stopt safari er opeens mee.

dat preferences kan ik niet vinden, ik heb die map helemaal niet..

Inactief
    Anoniem

Oh ja, dat is veranderd in Lion. In de Finder klik je op het Ga menu, en dan houd je de option/alt toets ingedrukt. Dan zie je de Library en kun je vandaaruit weer verder.

Bijdrager
    Thomas18NL

Ik heb geen enkel idee wat het Ga menu is:p

Ik voel me echt dom x)

Bijdrager
    SunKeeper

Gewoon op je bureaublad klikken en dan bovenaan kijken in de balk (rechterkant).

Daar staat “Ga” tussen, klik! Druk dan de toets Option in en je ziet Bibliotheek verschijnen.

Bijdrager
    Thomas18NL

Bedankt, ik heb het gevonden!

Maar dit schijnt niet de oplossing te zijn..

Balen dit, ik kan niet eens een andere browser downloaden..

Bijdrager
    Thomas18NL

Het is opgelost!

Vraag me niet hoe of wat maar ik kan opeens weer downloaden x)

Bedankt jongens/dames

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.