2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    victor93

Kan niet maar opstarten naar Mac Os X

Dag allemaal,

Ik heb sinds aan aantal dagen mijn MacBook helemaal opnieuw geïnstalleerd. Heb nu alles weer redelijk terug gezet en ook mijn Bootcamp weer ingericht.

Nu moest ik vandaag Windows even gebruiken. Toe ik daarna weer op wilde starten naar Yosemite schoot hij automatisch door naar het scherm om OSX opnieuw te installeren. Ook als ik tijdens het opstarten de Alt toets ingedrukt houd dan staat hij er ook niet meer bij.

Als ik het installatie programma naar Schijfhulp programma ga, dan is de partitie wel gewoon te vinden. En als ik dat weer af wil sluiten, dan kan ik ook kiezen voor de opstart schijf. Hier kies ik dan de OSX partitie. Als hij dan opnieuw opstart, krijg ik een geen toegang teken in beeld.

Kan iemand mij misschien helpen? Heb geen zin om alles weer opnieuw te doen.

Bijdrager
    fixar

Alles opnieuw doen hoeft niet, maar het lijkt er wel op dat er iets mis is met de Yosemite installatie. De schijf wordt wel gevonden maar er is iets mis met de installatie waardoor in ieder geval ‘Opstartschijf’ dit volume niet meer ziet als een waar een werkend OS op staat. Heb je met de toch al opgestarte schijfhulpprogramma de partitie kunnen controleren/herstellen? Zo nee, doe dit dan alsnog. Als dit geen soelaas biedt raad ik je toch aan om Yosemite opnieuw te installeren, je Bootcamp partitie blijft behouden en ook de data die je al op de OS X partitie had gezet blijft in principe gewoon staan.

Succes

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.