14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager

Kan niet kopieren van externe HD foutcode -36

Ik zie veel vragen over niet kunnen kopieren van bestanden, maar ik kan geen oplossing vinden voor mijn probleem:
    Ik heb al mijn bestanden als reservekopie op mijn externe, Mac OS uitgebreid geformatteerde schijf gezet, daarna mijn 5 jaar oude iMac een schone installatie met mountain lion gegeven.

Dit omdat ik radeloos werd van de zandlopers en de keren dat mijn wachtwoord werd gevraagd.
    Nu wil ik bestanden terug kopieren, en dit gaat OF heel erg langzaam OF lukt helemaal niet. Ik krijg dan foutcode -36, kan bestand niet kopieren.

Ik denk dat het mogelijk een rechten probleem is maar ik kan er niet de vinger op leggen.
    Bestand dat ik bijvoorbeeld niet kan kopieren is een zip, alle rechten staan op lezen en schrijven.
    Een enkel MP3 bestandje lukte bijvoorbeeld weer wel, een foto weer niet.
    Wie heeft er een oplossing? Alvast bedankt.

Bijdrager
    sedikit

Hoewel geschreven voor oudere systemen, heb je hier misschien wat aan:
    http://support.apple.com/kb/TS1402?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik had hetzelfde probleem een tijd terug. Mijn externe HD stopte met kopiëren met dezelfde foutcode of het duurde meer dan 500 uur voor een bestand van 100 mb. Bleek dat de HD defect was. Hij kwam ook grijs in ‘Schijfhulpprogramma’ en herstellen lukte niet meer.

Bijdrager
    sedikit

Hier wordt gezegd dat het een”file error” is. Misschien toch nog een beetje hoop:
    Code Error Type
    0 to -8 General system errors
    -9 to -21 Color manager errors
    -17 to -30 I/O system errors
    -33 to -61 File system errors
    enz.

En hier hetzelfde probleem, met de mogelijke oplossing:

Solution to Finder “Error code -36” in 10.6 when copying folders

Bijdrager
    robert1970

Heel simpel op te lossen.
    De HDD rechtstreeks aansluiten op je Mac ZONDER USB-hubs.
    Dan is dat probleem over. Ik heb heb ook wel eens gehad. Ik kwam er bij toeval achter dat het rechtstreeks aansluiten op de Mac het probleem verhielp.

Ja, het kan even lastig pielen zijn om USB-stekkertjes te wisselen, maar je weet dan zeker dat het goed gaat.

Bijdrager
    ventus2ct

Ik krijg ook telkens (Foutcode -36) als ik bestanden van een externe schijf naar mijn iMac probeer te kopiëren.

De externe harde schijf is een WD caviar green SATA 2TB, geformatteerd als Mac OS Uitgebreid (journaled).
    De schijf was ingebouwd in een Macally G-S350 casing met USB 2.0, FW400 en 800 aansluitingen
    Zowel via FW 800 alls USB 2.0 krijg ik de foutmeldingen.
    Vervolgens heb ik de schijf uitgebouwd en aangesloten via een USB 2.0 docking station.
    Ook hier weer dezelfde problemen.

De schijf bevat voor mij belangrijke bestanden.

Ook als ik de schijf op mijn MacBook Pro aansluit, krijg ik hetzelfde probleem.
    Ik gebruik op beide computers OS X 10.8.1

Een check via schijfhulpprogramma geeft geen fouten.

Ik word er onderhand een beetje simpel van.
    Het lijkt wel Windoze…:-(

Bijdrager
    Haike

@ventus2ct. Jij bedoelt waarschijnlijk de G-S350SUAB? Want dat is de enige van de vier macally’s die al die poorten aan boord heeft.
    Die gebruik ik ook; een Macally G-S350SUAB externe behuizing, met USB 2.0, FW400 en 800, met daarin een Hitachi 500GB aangesloten op een MBP onder Lion, en ik ondervindt nagenoeg geen problemen..

Misschien dat niet alle hardware even soepel samenwerkt.

Bijdrager

De eerste oplossing van Sedikit heb ik geprobeerd maar werkt op een of andere manier niet, misschien vanwege het veranderde systeem.

De tweede oplossing van Sedikit is bedoeld voor FAT geformatteerde schijven dus dat is het probleem niet denk ik, en er staat een update van 2010 dat het een inmiddels gerepareerde bug betreft.

Robert1970, er zit geen hub tussen, de externe schijf zit rechtstreeks op mijn mac usb poort.

Ventus, Haike,wat mij wel opvalt is dat het hier ook een WD schijf betreft! Dit is wel een desktop model. In de Mac zit ook nog een WD green 2TB schijf ingebouwd. Typisch!
    Ik ben er nog steeds niet uit, hopelijk komt er nog iemand met een oplossing.

In ieder geval vast bedankt voor het meedenken!

Inactief
    Anoniem

Hier nog veel meer links met een mogelijke oplossing: https://www.google.com/search?q=mac+error+36

Bijdrager
    Haike

Bij de G4’s was het vroeger zo dat het moederbord schijven tot 137 GB zo kon behappen. wou je groter dan dat, moest je via een PCI slot een kaartje insteken en daar je HD op aansluiten schiet me nu te binnen… Ik weet helemaal niet of dat soort van grenzen voor modernere machine’s nog steeds bestaan….

En anders;.. probeer een schijf van een ander merk die draait onder dezelfde configuratie, en kijk of het werkt…

Bijdrager

Inmiddels verder gezocht maar de dot_clean methode en kopieren via de terminal, wat overal als oplossing wordt gegeven, werken niet. Schijf op een deactiveren en weer activeren, al of niet op een andere poort, werkt ook niet.

De schijf heeft het altijd gewoon gedaan, op deze zelfde iMac, ik heb er ook 2 van en de andere doet het prima. Als ik hem opnieuw formatteer doet hij het misschien ook wel weer, maar dan ben ik al mijn back-ups kwijt die ik juist had gemaakt omdat ik een clean install ging doen:-(

Ik dank wel de heer op mijn blote knieën dat ik ook een Backblaze abonnement heb! Alleen dat duurt erg lang om de inhoud van mijn hele Mac weer te downloaden. Ik kan ook gewoon niet uitstaan dat die schijf niet meer werkt en ik wil weten waarom…….principekwestie geworden ha ha ha …maar ik begin het erg somber in te zien.

Bijdrager

Overigens wordt er bijna altijd gesproken over WD schijven dus ik heb toch het idee dat dat er wat mee te maken heeft!

Bijdrager
    Haike

Tja misschien is die schijf gewoon rot, dan helpt geen enkel software matige ingreep…

Bijdrager
    ventus2ct

Ik schreef de vorige keer:

ventus2ct op 29 augustus 2012

Ik krijg ook telkens (Foutcode -36) als ik bestanden van een externe schijf naar mijn iMac probeer te kopiëren.

Ik word er onderhand een beetje simpel van.
    Het lijkt wel Windoze…:-(

Een aantal dierbare gescande 8mm films staan op een externe schijf, WD caviar green SATA 2TB, geformatteerd als Mac OS Uitgebreid (journaled).
    Bepaalde movie bestanden kon ik niet meer kopieren naar een andere schijf en kreeg dan steevast error 36.

Toevallig heb ik ook Windoze 7 op mijn MacBookPro staan en deze kan bestanden op Mac OS Uitgebreid (journaled) schijven lezen en kopiëren naar een andere schijf.
    Probleem opgelost, ik kan eindelijk weer bij mijn bestanden komen.
    Wel op een beetje vreemde manier….

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.