6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    BlackMAC

kan niet inloggen op netwerk met oude airportkaart

Heb een Imac flatpanel G4 met OSX 10.2.8 met airportkaart (net ingedaan)
    Airport ziet mijn draadloos netwerk ( Airport Xtreme basisstation) , maar ik kan niet met mijn wachtwoord inloggen, dan zegt ie dat er een fout is tijdens het inloggen.
    Ik heb niet de mogelijkheid om de Imac te upgraden omdat ik er gewoon geen cd/dvd heb.

Hoe kan dat dat die mijn wachtwoord niet accepteerd, terwijl dit 100% goed is.
    Is de Airportkaart te oud om met de Xtreme basisstation samen te werken?
    Met mijn Imac Core duo intell heb ik natuurlijk geen probleem met inloggen.
    Wie weet raad.

Bijdrager
    xionix

moet je misschien meer dan alleen het wachtwoord invoeren? Je hebt ook wel eens dat een netwerk afgeschermd is en dat je het mac adres moet invoeren.
    zijn al topics over zoiets voorbijgekomen meen ik me te herinneren.

Moderator
    Poezenbeest

De oude AirPort-kaarten accepteren het WPA2-protocol niet. Om dit probleem uit te sluiten zal je eerst even moeten proberen of het zonder wachtwoord wel werkt. Je kan daarna proberen om een WEP-wachtwoord in te stellen en vervolgens een WPA-wachtwoord. Als je vastloopt, dan weet je dat het daaraan ligt.

Bijdrager
    Freejax

Aha!
    Ik loop nu tegen hetzelfde probleem aan,
    ik heb een netwerkje met m’n AE gemaakt maar kan niet inloggen met m’n G3 ibookie.
    Ik kreeg ook een foutmelding.

Maar het is dus wel mogelijk als ik een ander beveiligingsprotocol volg?
    Ik begrijp dat een WEP wachtwoord wel gaat werken maar een WPA niet,
    of kraam ik nu onzin uit?

Bijdrager
    Soulshaker

Heb je bij de beveiliging van je Airport extreme ook Mac adres filtering aanstaan ?
    Dat is het fysieke adres van elke netwerkkaart

Bijdrager
    johnkeates

Je moet handmatig in AirPort in System Preferences de verbinding instellen met WPA, want dat werkt met de oude 802.11b kaartjes wel. Automatische WPA/WPA2 detectie werkt niet waardoor je kaart met WEP probeert aan te melden wat niet gaat werken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.