3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    levidhuyvetter

Kan niet inloggen op eigen chatserver met iChat

Hoi,

Ik heb m’n eigen chatserver (openfire) op m’n ubuntu server en als ik bij iChat probeer in te loggen met volgende gegevens :

gebruikersnaam : @xserve.local">admin@xserve.local
    wachtwoord : ******
    server : xserve.local
    port : 5222

(xserve is de hostname van m’n ubuntu server omdat hij ingesteld staat om zich te gedragen als xserve bij afs).

Dat gaat allemaal goed en als ik dan probeer te verbinden moet ik nog het certificaat goedkeuren maar dan krijg ik een venster die zegt :

xserve.local Login

iChat can’t log in to xserve.local because your login ID or password is incorrect.

Met daaronder de mogelijkheid om een nieuwe login id en password in te geven.

Nochtans ben ik er zeker van dat ik de juiste login ID en paswoord gebruik.

Het ligt zeker niet aan m’n server want met spark (de client van openfire) lukt het prima.

Bijdrager
    MASS_IT

Tip: Bij het gebruik van jabber via iChat is poort 5222 zonder SSL en poort 5223 met SSL. Een certificaat goedkeuren klinkt als een verbinding met SSL. Wellicht moet je in iChat poort 5223 gebruiken of SSL uitschakelen op de openfire server. Controleer ook of je in iChat niet per ongeluk Kerberos v5 aan hebt staan. Succes.

Bijdrager
    iep

Het gebruik van port 5223 is ouderwets en wordt ook niet meer aangeraden, meesten (servers, beheerders) zullen het ook niet meer gebruiken. Je dient nu voor beveiligde en onbeveiligde verbindingen van port 5222 gebruik te maken. Men gebruikt nu TLS of SASL als beveiliging en dat werkt net als SSL met certificaten. In dit geval wordt er dus niet van SSL maar van TLS gebruik gemaakt dus er hoeft verder niets met SSL, TLS, etc. gedaan te worden (al is het maar omdat er wel verbinding met de server wordt gemaakt). Waarschijnlijk gaat er toch nog iets niet helemaal goed met de username/password. De logfiles op de server kan daar meer uitsluitsel over geven. Is daar al eens naar gekeken?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.