15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    HHenk22

kan niet importeren bij imovie

Sinds ik ipv iphoto nu foto’s heb kan ik mijn iphoto filmpjes niet meer automatisch importeren bij imovie,als ik naar importeer, films ga krijg ik wel een scherm met icons te zien en ook die van foto’s maar hij opent niet het icoon wordt wazig aangegeven en dat moet bijna aan een instelling liggen maar geen idee hoe ik dat kan opheffen,iemand?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb deze vraag vandaag al in vier varianten voorbij zien komen.
    Plaats je hem overal dubbel??

Bijdrager
    HHenk22

Klopt want ik krijg maar geen antwoord, en er moet ergens toch iemand zijn die dit weet, het is misschien vervelend maar ik heb bijzondere filmpje die ik op dvd als film wil hebben,sorry dat het vervelend is maar het is voor mij ontzettend belangrijk!

Bijdrager
    KarelWillem

Volgens mij is dit gewoon een bug tussen iMovie en Photo’s, waar je weinig aan kan doen.

Maar zo lastig is het nu ook weer niet.

Sleep naar je Bureaublad wat je wilt importeren in iMovie, en doe het daar vandaan.

Bijdrager
    HHenk22

Heb ik gedaan maar dan ziet imovie hem als foto en speelt niet af!

Bijdrager
    penseel

Als je die filmpjes eerst op een sticky zet en dan importeren in iMovie?

Bijdrager
    KarelWillem

Klinkt toch alsof je zelf wat zit te rommelen.

Als je een film vanuit Photos/Foto’s naar je bureaublad sleept, kun je hem dan op je bureaublad als film starten?

Bijdrager
    GoeieDag

HHHHHenk de SSSSSpamer…..:-P

Bijdrager
    HHenk22

Je hebt gelijk Karel,wat ik eerder gedaan heb is alle filmpjes selecteren en dan kopieren en plakken op bureablad en dat werden dan thumbnail en werkt dus niet,maar nu heb ik ze gesleept naar bureaublad en werkt het wel,bedankt voor het wakker schudden! Top!

Bijdrager
    KarelWillem

Top. Soms is de oplossing simpeler dan je denkt.:)

Bijdrager
    Ronaldjohan

Ik werk met OS X 10.11.5 (El Capitan); in iMovie 9 kan ik geen foto’s meer importeren uit iPhoto 9. In het screenboard zie ik de icon wel, maar op het scherm verschijnt hij niet ( scherm blijft zwart) het filmpje is wel te zien. Updat van iMovie naar versie 9.0.9 lukt niet meer. Lijkt dus niet meer beschikbaar. Via iMovie 10.1.2 kan ik geen dvd meer maken via iDVD 9 . Wie kan mij uit de problemen helpen?

Bijdrager
    KarelWillem

A: In iMovie 10.1.2 kun je dus wel foto’s importeren?
    Probleem 1 opgelost.

B: DVD’s maken is iets wat stevig wordt uitgefaseerd. iDVD wordt niet meer ondersteund.
    Oplossing: Bestand naar bureaublad exporteren, op Brand gooien, DVD branden.
    http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/Dutch/home.html

Bijdrager
    Ronaldjohan

Bedankt, dus iDVD is niet meer te gebruiken; bestand na exp. naar bureaublad en via archief branden.??Thanks

Bijdrager
    KarelWillem

Daar komt het ruwweg op neer.

Maar volgens mij werkt iDVD gewoon nog als die op je harddisk staat(?)
    Daar kun je het geƫxporteerde bestand dan ook nog in gooien.

https://discussions.apple.com/thread/7251191?tstart=0

Bijdrager
    Ronaldjohan

Ok en nogmaals dank???

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.