9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    YTvW

kan niet converteren naar APFS

ik heb net de met veel moeite de beta van High Sierra geïnstalleerd, helaas kan ik de schijf niet converteren naar APFS. ook andere externe schijven kan ik niet converteren via Schijfhulpprogramma.

zijn er meer mensen die de beta draaien en dit probleem ook hebben??

Inactief
    Anoniem

Wat gaat er mis, krijg je een foutmelding?

Sleutelbeheerder
    Night

Heb je een Fusion Drive?
    Of wil je je opstart schijf als APFS formatteren?

APFS ondersteunt geen Fusion Drive en APFS kan niet gebruikt worden op een opstartschijf.

Bijdrager
    peterdh

@night: dan ben ik zeker gek? fusion drive, waar ik zoals je ziet van opgestart ben

Sleutelbeheerder
    Night

Je hebt helemaal gelijk. De initiële APFS restricties die ik noemde zijn met de 10.13 beta opgeheven.

APFS was previously restricted to non-boot devices. With High Sierra, that limitation has been lifted.

Current limitations

1. If you’ve got an older Mac with only a hard drive, it won’t be converted by default. Additionally, some iMacs with 3TB Fusion drives and BootCamp may be “unsupported,” according to Apple’s release notes.
    2. As for now, Time Machine will not be working. Something that may be resolved in future beta releases.
    3. Also, if you have a 2012 Mac Pro, you’re out of luck for now. Apple notes that it will be included in an upcoming seed. AppleInsider will test with the 2012 Mac Pro when support is added.
    4. If you’ve formatted a storage volume for APFS, it will only mount on Sierra and High Sierra systems. Older versions of macOS and all versions of Windows won’t be able to read the drives.
    5. There are some other sundry software bugs associated with APFS. Third-party utilities that hit the file system hard need to be updated with Carbon Copy Cloner already supporting the file system in its own beta. Microsoft Outlook won’t load message bodies from an APFS volume —but that’s up to Microsoft to fix.

As a reminder, High Sierra, and all it encompasses,is in beta. Hammering out these bugs is why Apple runs these tests.

That all said, APFS has been in the works for several years, and available to macOS testers for data drives since the 2016 WWDC —so this isn’t technically a new product. Apple seamlessly migrated the iOS user base to it in iOS 10.3, so we’re confident that this will go smooth when it ships in the fall.

Vraag aan TS: Welk type Mac heb je?

Bijdrager
    cmug

Wat ik begrepen heb is formateren naar APFS met behulp van schijfhulpprogramma nog niet mogelijk. Je zult deze handeling met terminal moeten doen (zo heb ik het gedaan). Even googlen en je vindt de uitleg wel.
    Wat ook zou kunnen ( ben ik aan het proberen momenteel) is na installatie van High Sierra op te starten in recovery mode en daar met schijfhulpprogramma een conversie naar doen.

Bijdrager
    peterdh

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet op gelet heb tijdens de installatie, maar ging dus volledig automatisch, dat converteren naar apfs.
    Duurde wel enorm lang overigens.

Bijdrager
    YTvW

ik heb een MBP 15 inch mid 2012 met een samsung 850 EVO 500gb, als ik de beta installeer en aangeef dat hij de schijf moet converteren blijft het scherm zwart en kan hij daarna niet meer opstarten.

@peterdh
    hoe lang want ik heb de update een hele nacht laten draaien en had toen nog steeds een zwart scherm

Bijdrager
    peterdh

dat duurde een uurtje of wat, niet de hele nacht.
    opstarten met de alt/option toets ingedrukt moet je de installer kunnen laten kiezen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.