7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Buttslapper

kan niet connecten in Azureus

Ik gebruik OS 10.3.4 en heb problemen met Azureus V2.3.0.4.
    Uploaden gaat wel goed, alleen bij het downloaden geeft hij een rode smiley met de de code “fout poort 6881”. Ik heb mijn firewall uitstaan en gebruik een USB ADSL modem (dus GEEN router!).

Iemand enig idee?

groeten Ruud

Bijdrager
    klaus

Ik heb vorige week Azureus ook even geinstalleerd, nog maar 1x open gedaan vanwege geen tijd. Kreeg toen diezelfde error bij de configuratie-assistant. Nat Error op poort 6881

Alleen connecten torrents wel op m’n pc laptop, dus de poorten op de router moeten wel degelijk correct staan.

Ben dus benieuwd naar replies

Bijdrager
    Rickje

als je al een port heb geforward in je router/modem dan kan je ‘m niet meer wijzigen met azureus, dus als je azureus aan de praat wil hebben… je moet die port vrijhebben. (zo is bij mij thuis het geval)

Bijdrager
    Nihilist

Plus sommige torrent sites blokkeren deze poort; misschien ff een andere poort openzetten en opgeven in Azureus?

Bijdrager
    Buttslapper

Newby vraag misschien, maar hoe zie ik welke poort door mijn modem is geforward? Dat hele forward-gedoe zegt me niet zo veel…

Bij de poorttest tijdens de configuratie-wizard is de poort wel ok trouwens.

Bijdrager
    remcodb2

Dan heeft de tracker die port geblacklist. Je moet een andere gebruiken, op de site van de tracker staat vaak welke ports niet zullen werken.

Bijdrager
    Buttslapper

Nou, he,he….ik ben er eindelijk achter…..de tracker had inderdaad poort 6881 geblacklist…..dus andere poort reeks ingevuld en hij loopt als een trein. Ben trouwens overgestapt op Tomato, is niet zo zwaar als Azureus en behaald zelfde snelheid.

Bedankt voor jullie hulp!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.