6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Kan netwerk niet vinden in de recovery mode

Gisteren bij iemand die een iMac heeft het vorige systeem willen opnieuw installeren. Bij opstarten shift-option-command R ingedrukt en moest een netwerk kiezen. We namen het paswoord die op de modem staat. Zeker tien keer geprobeerd en steeds geweigerd. Zou het misschien kunnen dat in dit geval het toetsenbord QWERTY is en dat we een AZERTY hadden. Hoe regel je dat in de recovery mode?

Bijdrager
    GoeieDag

Ik denk dat de aanname over het toetsenbord correct is.

Mogelijke oplossing:

– gebruik voor het ww toetsen die hetzelfde zijn op de 2 versies (dat zijn de meeste toetsen)

– tijdelijk ww weghalen (ik weet niet zeker of de Mac in Recovery een niet-beveiligd netwerk accepteert)

– ethernetkabel gebruiken tussen router en Mac

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Dank u wel.

Bijdrager
    Hansi2124

Zou het niet kunnen zijn dat het ww wat op het modem staat, gewijzigd is na aankoop? Dat wordt namelijk altijd geadviseerd…

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door Hansi2124.
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

<p class=”cite”>Hansi2124 op 2 december 2020 om 17:26</p>
    Zou het niet kunnen zijn dat het ww wat op het modem staat, gewijzigd is na aankoop? Dat wordt namelijk altijd geadviseerd…

Het was het wachtwoord dat ook op de modem staat en het is niet gewijzigd. Het zijn twaalf random cijfers en letters. In het vervolg zal mijn vriend een ethernetkabel gebruiken.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat je ook nog kunt doen is even kijken wat hetzelfde azerty ww op een qwerty toetsenbord voor een combinatie oplevert; deze typ je in als je in de recovery mode zit.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.