10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ralf01

Kan m'n iMac niet meer uitzetten

Heb net een nieuwe iMac 27 5K gekocht, alles werkt perfect, maar nu ik vanaf m’n Time Machine een migration heb gedaan, kan ik de iMac niet meer uitzetten via het menu. alleen nog als ik de knop ingedrukt houd. Als je via het menu op shut down klikt gaat alleen de topbar weg en verder gebeurd er niks, kan alles, behalve finder, ook blijven gebruiken. Slaapstand werkt ook niet, gebruiker afmelden niet. Als ik met gastaccount inlog heb ik ’t zelfde. Pram en SMC reset al gedaan. 2x OSX nieuw geïnstalleerd, maar probleem blijft.

Wat me opviel is dat als ik Systeeminformatie open, ik het niet meer kan afsluiten. Ook niet geforceerd, Ook is het alleen via ‘Over deze Mac’ te openen en niet via de apps folder.

Weten jullie wat het kan zijn? ik kom geen stap verder. M’n vorige iMac was een Core2Duo 3.06 uit 2009. Wel met El Capitan. Beide systemen hadden alle updates. Maar wellicht is ’t leeftijdsverschil tussen de machines te groot en moet ik de disk weer formatteren, schone installatie, alle apps er handmatig opzetten en dan de bestanden overzetten. Wat denken jullie?

Bijdrager
    ralf01

Kan m’n iMac wel via terminal uitschakelen. Wat ook kan is na het opstarten de machine direct weer uitzetten als je onder de gebruikers op shut down klikt.

Inactief
    Anoniem

Heb je dit probleem ook voor je de TM migratie doet? Goede kans dat er iets in je back up zit dat dit veroorzaakt.

Maak anders eens een andere user account aan, en kijk of het dan nog steeds gebeurt.

Je kunt hier ook eens de log van het programma http://www.etrecheck.com delen.

Bijdrager
    ralf01

Heb de HD geformatteerd en een nieuwe installatie gedaan. Probleem is er dan niet meer. Dus is het waarschijnlijk de TM migratie. Damn dan moet ik alles handmatig gaan terug zetten.

Inactief
    Anoniem

Als je alles handmatig gaat terugzetten ipv via TM, is de kans er nog steeds dat je de oorzaak van het probleem ook weer terugzet.

Bijdrager
    mowat

Het heeft m.i. niets te maken met het leeftijfsverschil tussen de twee machines. Ik heb enkele maanden geleden alles van mijn iMac 24 early 2008 overgezet met de configuratie-assistent vanaf de time machineschijf naar een nieuwe iMac 27 retina. Alles , de 3 accounts ,alle muziek- , film- , foto- en andere bestanden , systeem , wachtwoorden , instellingen zijn perfect overgezet en alles werkt zoals het moet.

Bijdrager
    Brombeer
    ralf01 op 29 augustus 2016

Heb net een nieuwe iMac 27 5K gekocht,

https://support.apple.com/nl-nl/contact

Bijdrager
    Pelle Kuipers

Heb je toevallig Pro Tools erop geïnstalleerd?

Bijdrager
    Pelle Kuipers

Heb je toevallig Pro Tools erop geïnstalleerd?

Bijdrager
    Mister Blobby

Ook gehad.

Vaak werd dat verholpen door de opstart schijf te laten herstellen.

1. Herstart de Mac
    2. Druk r in gelijk na het opstart geluid
    3. Kies voor schijfhulpprogramma
    4. Kijk uw opstartschijf na
    5. Herstart uw Mac
    6. Kijk of u nu wel uw Mac kunt uitzetten op de normale werkwijze

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.