5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    mowat

Kan minecraft niet meer updaten/openen

Ik heb enkele jaren geleden Minecraft op 2 van mijn  imacs gezet omdat mijn kleindochter dat regelmatig eens wou spelen. Nu is ze al weer een lange tijd overgeschakeld op Fortnite en sinds kort op dat Harry Potter spel. Maar enkele dagen geleden wilde ze toch nog maar eens Minecraft proberen maar dat lukt niet meer.

Ik heb het geprobeerd op de ene mac met El Capitan  en nadien op de andere met Sierra maar op beide computers krijg ik achtereenvolgens dezelfde 3 venstertjes met deze teksten te zien:

1.Updating launcher bootstrap   – Updating …

2.Unable to update the Minecraft native launcher

3.Het programma minecraft.app kan niet worden geopend.

Werkt Minecraft niet meer op El Capitan of op Sierra ? Of werkt het niet meer als het een jaartje niet gebruikt geweest is ?

Iemand een ideetje ?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Mijn zoon draait Minecraft Java Edition onder Sierra. Minecraft Launcher is version 495

Is dacht ik wel een (ooit) betaalde versie , je moet wel een account bij Mojang hebben.

Bijdrager
    mowat

Klopt , ik heb een account en heb indertijd dacht ik 19,95 euro of dollar betaald voor die versie.

Ik heb ook via google gevonden dat er veel mensen met hetzelfde probleem zitten en dat het soms wel , soms niet opgelost geraakt.

Er is ook voor de oude OS’sen een andere Java versie nodig maar dat was maar tot en met El Capitan , dus niet voor Sierra.

Misschien ga ik er eens alles afgooien en het opnieuw proberen te installeren .

Bijdrager
    mowat

Ik heb Minecraft , waarvoor ik inderdaad betaald heb en een account heb , opnieuw via de indertijd bekomen link gedownloaded en nu staat er versie 495 – release 1.14.4 op. De .app staat in mijn folder “programma’s” op mijn beheerdersaccount. Ik heb het spel daar getest en alles werkt perfect.

Maar ik heb nu hetvolgende probleem.

Ik werk en speel altijd vanuit een gebruikersaccount en dat is nooit een probleem geweest voor geen enkel prgramma en ook voorheen niet voor Minecraft.

Maar , als ik nu het nieuwe  in het beheerdersaccount perfect werkende spel wil opstarten vanuit mijn gebruikersaccount dan krijg ik een venstertje met de tekst :

“Unable to start Minecraft. If you are running from a dmg , please drag to applications folder and try again.”

Maar ik draai het spel niet vanaf de dmg en het staat in de applications folder en het werkt wel in het beheerdersaccount.

Dus wat is er nu fout ? en wat kan de oplossing zijn ?

Bijdrager
    mowat

Ik heb de zaak kunnen oplossen. Op het internet heb ik ook weer enkele spelers gevonden die met hetzelfde probleem zaten. Volgens één van hen is het een bug in Minecraft waartoe  deze niet toelaat dat de launcher op een ander account geopend wordt dan op degene waarop het programma geïnstalleerd staat. Volgens die persoon zouden 2 olossingen mogelijk zijn : 1. de minecraft.app lees- en schrijfrechten geven op alle accounts  maar dat werkte niet.

ofwel 2. Minecraft ook op het andere account installeren. En dat werkt dus wel. Spijtig van het dubbele ruimteverlies maar het voornaamste is dat het werkt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.