5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jan G

Kan Mijn NTSF-schijf Niet Meer Lezen

Hallo,

Al sinds de aanschaf van mijn MacBook (eind 2009) heb ik ‘NTFS for Mac OSX’ draaien. Dit geheel zonder problemen, het fungeerde hetzelfde als een Mac geformateerde schijf. Ik heb (omdat ik bestanden wil uitdelen met andere) mijn 2TB schijf NTSF geformatteerd (met daarop mijn hele filmcollectie!!). Het werkte altijd super.

Nu wil ik van de week (voor het eerst sinds mijn update naar Lion) mijn schijf weer draaien, maar hij ziet helemaal niets.

Ik heb google afgestruind over mensen met vergelijkbare problemen na de overgang met Lion, die waren er. Ik heb (zoals mijn google-reslutaten mij leren) een aantal nieuwe NTFS readers gedownload. De volgende heb ik nu in mijn Systeemvoorkeuren staan.

Maar als ik mijn schijfhulpprogramma open krijg ik dit: “niet geactiveerd’

Kan iemand mij helpen? Ik wil graag een filmpje kijken via mijn laptop.

btw, de schijf werkt perfect op een Windows pc.

Bijdrager
    Lauwrence

Ik gebruik zonder problemen Paragon NTFS onder Lion. Mijn advies zou dan ook zijn de diverse drivers te deinstalleren (lijkt me overigens nooit een goed idee er meerderen tegelijk te gebruiken), rebooten en Paragon eropzetten, hier te downloaden.

Bijdrager
    LighScan

Of, als je het liefst gratis wilt blijven, kan je alles verwijderen, opnieuw opstarten, en vervolgens NTFS-3G installeren met MacFUSE.

MacFUSE kan je installeren tijdens de setup van NTFS-3G.

Bijdrager
    Jan G

Maar dat ‘niet-geactiveerd’ is niet vreemd…

Bijdrager
    Oppie

Dus…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.