20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    Imade

[Opgelost] Kan mijn apple watch niet gebruiken voor openen mac

Ik heb macOS Sierra geinstalleerd op mijn Macbook Pro (laat 2013) en kom tot de verbazing erachter dat 1 optie wel in de GM versie gewerkt heeft en niet in de final versie.
    Namelijk de optie;
    ‘Allow your Apple Watch to open your Mac’

Als die optie aan klik, voer ik mijn wachtwoord in en dan verschijnt er na 3/4 min. de melding;

Hebben meerdere mensen hier last van of doe ik soms iets fout?
    Ben namelijk wel overal ingelogd met hetzelfde apple id account en heb via de mac 2fa ingeschakkeld.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    Niels

En heb je je Apple Watch om je pols?

Bijdrager
    rdg05

Ja, bij mij werkt het ook niet.
    Hij blijft maar zeggen dat ik 2 weg authenticatie nodig heb, wat ik wel aan heb staan.
    Zowel op mijn Imac als mijn MacBook Pro niet.

Bijdrager
    Imade
    NielsDam op 21 september 2016

En heb je je Apple Watch om je pols?

Ja, om mijn pols en unlocked en wel.
    Kan er namelijk gewoon mijn whatsapp/mails etc. berichten mee ontvangen.

Bijdrager
    McWouter

Had ik gisteren ook, na de Mac opnieuw gestart te hebben werkt het. Grappig, maar niet helemaal instant op basis van nabijheid. Je moet een toets aanraken waarna de watch gezien wordt.

Bijdrager
    Buzz

Om die melding weg te krijgen heb ik gevonden dat je de Handoff functie aan- en uit moet zetten. Dat heb ik gedaan op Mac, iPhone en Watch. Nu krijg ik die melding niet meer, maar het automatisch inloggen gebeurt nog steeds niet. Na 5 seconden wachten moet ik toch gewoon mijn wachtwoord intypen.

Bijdrager
    GoeieDag

Misschien toch even handig voor iedereen die meeleest de spec’s voor de AW->unlock hier te noemen:

And finally, Apple Watch unlocking also requires 802.11ac Wi-Fi because of the way the software determines the distance between your watch and your Mac. That list includes:
    MacBook (Early 2015 and later)
    iMac (Late 2013 and later)
    MacBook Air (Mid 2013 and later)
    MacBook Pro (Late 2013 and later)
    Mac Mini (Late 2014)
    Mac Pro (Late 2013)

http://arstechnica.com/apple/2016/09/macos-10-12-sierra-the-ars-technica-review/2/

Bijdrager
    jasper050

Het werkt bij mij misschien 1 op de 5 keer, heb de computer en de horloge al opnieuw opgestart.
    Moet het scherm van de watch perse aan zijn?

Bijdrager
    Buzz

Nu werkt het bij mij ook ineens. Het scherm hoeft niet aan te zijn.

Bijdrager
    Brainy

Bij mij werkt het perfect. Op iculture staat een handleiding die misschien hulp kan bieden

iphoneclub

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Brainy.

Bijdrager
    Shmoo

2 vragen

– Waarom moet je eigenlijk die tweestapsverificatie inschakelen op je AppleID. Ik ben daar niet zo’n voorstander van.

– Moet je Apple Watch echt unlocked zijn om je Mac te kunnen openen? Dat is toch niet logisch. De meeste mensen hebben natuurlijk een 4 cijferige pincode op hun horloge, als je dan eerst die pincode op je pols moet intikken om vervolgens automatisch je Mac automatisch te unlocken dan kun je toch net zo goed je wachtwoord op het scherm intikken. Dat gaat volgens mij net zo snel.

Zoals @buzz al zegt, volgens mij mag de Apple Watch gewoon gesloten zijn op je pols om te unlocken want anders zie ik niet het voordeel hierin.

Bijdrager
    Brainy

Je moet je apple watch unlocken als je die omdoet, daarna niet meer. Als je dan vervolgens in de buurt van je Mac komt wordt die automatisch unlocked, je hoeft dus niets in te geven op je watch. Je krijgt wel een melding op je watch dat je Mac unlocked is

Bijdrager
    Shmoo

Oke, logisch..

Bijdrager
    rdg05

Even voor de duidelijkheid.

Je moet tweestaps verificatie uitzetten, en tweefactor authenticatie aanzetten.
    Dat zijn dus 2 verschillende dingen.
    Het uitzetten kan je op de volgende URL doen.

Daarna kan je onder systeemvoorkeuren, beveiliging, de 2 factorauthenticatie aanzetten.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  rdg05.

Bijdrager
    iquik

Bij mijn iMac (late 2015) is het vinkje “Sta toe dat je Mac wordt ontgrendeld door je Apple Watch” niet zichtbaar. Ik heb verder alle stappen doorlopen die nodig zijn (2-factor authenticatie, inloggen met zelfde iCloud account, etc). Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen?

Bijdrager
    Shmoo

Controleer de volgende stappen.

– macOS Sierra (up to date)
    – watchOS 3 (up to date)
    – Wifi op je iMac moet geactiveerd zijn
    – Bluetooth moet geactiveerd zijn op beide devices
    – Two Factor blabla op je AppleID/iCloud ingesteld en werkend
    – Apple Watch moet voorzien zijn van een pincode om te ontgrendelen
    – De iMac mag geen gebruik maken van internetdeling (Systeemvoorkeuren > delen )

Verder:

Ik ben er tot op heden best wel tevreden over. Ik gebruik het nu een half jaartje of zoiets en moet zeggen het is best wel fijn.
    Twee kleine dingetjes.
    1) Soms verloopt het inloggen echt traag en was je sneller geweest door gewoon je pincode in te tikken
    2) Die stomme nutteloze melding op je Apple Watch “Mac is ontgrendeld” waar je niets mee kunt. Beetje kansloos.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  Night. Reden: Je kunt je eigen bericht corrigeren en uitbreiden via 'Bewerk' als je op het driehoekje klikt dat je ziet als je met je muis over je eigen Avatar gaat

Bijdrager
    iquik

@shmoo. Dank je wel. Deze stappen had ik allemaal al doorlopen. Ze stonden gelukkig netjes op de supportsites van Apple. Ik had ook al uit- en ingelogged op alle apparaten. Echter geen succes.

Maar inmiddels is het wel gelukt. Om een andere reden heb ik mijn iCloud wachtwoord aangepast. Hierdoor moest ik op alle apparaten opnieuw inloggen. En warempel, de optie is beschikbaar gekomen.

Bijdrager
    PH-SKY

Ik stuit nu ook op het probleem dat het niet lukt. Het lijstje van Shmoo hierboven kan ik volledig afvinken, maar als ik ‘Sta toe dat je Mac wordt ontgrendeld door je Apple Watch’ aan wil vinken en mijn Mac wachtwoord heb ingevoerd, krijg ik de melding dat deze optie niet wordt ondersteund door mijn Apple Watch (ik heb een Series 3 met watchOS 4). Of zal het gewoon liggen aan het feit dat het watchOS 4 het niet (meer) ondersteund?

Bijdrager
    Shmoo

Lijkt mij sterk want dan hadden al veel meer mensen er last van gehad of was het al veel eerder opgedoken. Dit is namelijk een functionaliteit waar je heel erg snel aan gewend raakt. Zodra dit niet werkt voel je het meteen in je manier van computeren.

Waarschijnlijk eens opnieuw inloggen bij iCloud op je devices.

Bijdrager
    whaha

Handig om te weten dat deze functie dus niet werkt met mijn iMac, omdat ie te oud is. Gelukkig was ik al niet meer van plan om een Apple Watch te nemen.

Ontopic: Na updates van meerdere apparaten wil er wel eens iets misgaan in het begin. Vast kinderziektes. Goede kans dat het aanstaande dinsdag weer voorkomt na High Sierra en/of dat het dan juist opgelost is / wordt.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.