6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Juliet27

Kan microsoft outlook, word en powerpoint 2007 ook op macbook?

Zoals waarschijnlijk te lezen heb ik totaal geen verstand van de macbook. Ik zit nu in 3 VWO en wil graag een nieuwe laptop, een macbook air, omdat ik steeds meer op de computer moet gaan doen. Ik heb nog nooit een macbook gehad en heb er dus nog geen verstand van, maar het lijkt me geen probleem om het te leren. Ik heb nu een acer aspire one, en daar staat gewoon MS outlook, word en powerpoint 2007 op. Als ik een macbook neem, kan ik dat daar dan ook op instaleren, of zijn daar goede vervangende applicaties voor? Ik vind het ook niet erg om met iets nieuws te leren werken.
    Alvast bedankt!

Moderator
    unSOUND

Hallo Juliet, en welkom op One More Thing.

Office 2007 is enkel voor Windows uitgebracht, maar Microsoft heeft wel een 2008 en 2011 versie voor de Mac uitgebracht. Van andere bedrijven zijn er ook alternatieven uitgebracht, zoals onder andere OpenOffice.

Apple zelf heeft een eigen pakket in de vorm van iWork. Die bestaat uit Pages ( Word ), Numbers ( Excel ) en Keynote ( Powerpoint ).

Bijdrager
    puchelaar

In zijn algemeenheid draait Windows software niet op Apple computers.
    Wel zijn er vaak Apple uitvoeringen van diezelfde software. Van Microsoft Office (Word, Excel, Powerpoint) bestaat, zoals unSOUND al zegt, dus ook een variant voor Apple.
    Die komt dan niet op hetzelfde moment uit (2007 voor Windows, 2008 voor Mac, 2010 weer voor Windows, 2011 weer voor Mac, en wss. 2013 weer voor Windows), en is ook niet *exact* hetzelfde. Da’s soms een voordeel (in de Mac versie kan je al heel lang een document makkelijk exporteren naar pdf, dat kon (kan?) met de Windowsversies niet), en soms een nadeel (knoppen en functies zitten soms op een andere plek).
    .
    Ook andere software zal je niet altijd terugvinden en dan moet je wellicht op zoek naar een alternatief. Als je muziek afspeelt op je laptop gebruiken de meesten op Apple daarvoor iTunes. Daar heb ik zelf lang aan moeten wennen toen ik overstapte, en nog steeds vind ik het geen optimaal programma. Maar in vrijwel alle andere gevallen zal je merken dat de Apple varianten juist simpeler, of in ieder geval veel consistenter werken; waar onder Windows elk programma zijn eigen denkwijze heeft, zijn de meeste pakketen onder Apple wat eenduidiger in hun bediening.

Bijdrager
    mslik

Hoi,

Het kan wel, maar dat is even wat omslachtiger dan je misschien zou willen. Je kan namelijk in bijv. Fusion of Parralels windows installeren. Dit zijn programma’s die een virtuele computer nabootsen op je Mac.

Ik heb alleen ervaring met Fusion dus kan alleen daar iets over schrijven, bij deze. Fusion kent namelijk de zogenaamde Unity modus. Dat betekend dat Windows opstart en dan zichzelf integreerd in je OSX en je niets meer van Windows ziet. Echter boven in je balk, zie je een pijltje staan, en als je daar op klikt krijg je gewoon het windows start menu. Je kan dus in die virtuele windows Office 2007 installeren.

Het mooie is, dat ook als je je virtuele windows machine uitzet, het start menu en bestand associaties gewoon blijven bestaan. Dus als je een .docx binnen krijgt en je opent hem, zal hij eerst de virtuele windows opstarten om vervolgens Word te openen. Erg handig.

De vraag is alleen wat is handiger. Als je puur naar het financiele plaatje krijgt is Fusion (of de anderen) een goedkopere oplossing dan Office voor Mac te kopen. Daarnaast komt nog bij dat je nog meer Windows apps kan installeren en niet altijd naar oplossingen hoeft te zoeken.

Nadeel is wel dat het aardig wat resources van je systeem opslokt. Dat kan wel eens een probleem zijn.

De keuze is reuze en aan jou:)

Michiel

Bijdrager
    Luud51

Beste Juliet,
    Ik zou ook kijken naar het programma LibreOffice,dit programma is vrij te downloaden en kan alles wat jij wilt. Bovendien is het kosteloos.
    Succes ermee.
    Luud

Bijdrager
    Juliet27

fijn, nu snap ik het! hartstikke bedankt voor de informatie allemaal!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.