22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    RamonV

Kan Mavericks niet downloaden.

Hallo mede-OMTers,

Ik heb sinds kort mijn eerste Mac en probeer nu Mavericks uit de App Store te downloaden om een Installatie USB te maken. Probleem is, als ik op download klik staat er deze foutmelding:

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Bijdrager
    knippie

Staat jou mac hierbij !!

Bijdrager
    RamonV

Het is een late 2013 Macbook Pro Retina, lijkt me wel:D

Bijdrager
    knippie

Heb je al op MEER INFORMATIE gekeken?

Bijdrager
    Igor

Staat Mavericks al niet gewoon op jouw computer geïnstalleerd?

Bijdrager
    RamonV

Ja @Igor maar na wat ik begreep moet ik hem nog steeds downloaden om een installatie USB Drive te maken.

Ja @knip0020 maar dan krijg ik een zelfde soort pagina als die waar jij net een screenshot van hebt gestuurd: Deze

Bijdrager
    knippie

Als je Mavericks op je machine hebt staan, dan staat hij waarschijnlijk gewoon in je programmamap. Die kun je dan gebruiken voor je USB stick.
    Zo staat hij bij mij.

Bijdrager
    RamonV

Nope, staat nergens.

Geblokkeerd
    Bento

Na installatie wordt dit bestand verwijderd uit de programma’s map.

Bijdrager
    Verdult
    Bijdrager
    RamonV

@Verdult Nope,

Bijdrager
    Verdult

Zelf kan ik hem wel gewoon downloaden.
    Heb je jezelf genoeg rechten als user gegeven hiervoor?
    Misschien een vervelende workaround, maar probeer eens een extra apple ID aan te maken en hem daarmee te downloaden.

Edit:
    —————-
    @Knip, Dat icoontje krijg je te zien nadat je hem hebt gedownload.

Bijdrager
    RamonV

@Verdult ik ga uit van wel, gewoon de standaard setup gevolgd toen ik de Macbook voor het eerst opstarte. Ook met een ander Apple ID krijg ik dezelfde foutmelding.

Bijdrager
    RamonV

Ondertussen een mailtje naar Apple Support gestuurd, ben benieuwd.

Bijdrager
    knippie

Dat is logies,je moet eerst upgraden, maar ik kan hem gewoon opnieuw gebruiken, zou bij Ramon ook zo moeten zijn.

Bijdrager
    RamonV

@knip0020 als ik hem zelf zou hebben geinstalleerd wel ja, stel je hebt een laptop waar standaard mountain lion op staat, daar staat ook geen icoontje met “Installeer OS X Mountain Lion”

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het ‘installeer OS-X’ bestand staat alleen op je schijf als je het via de App Store had gedownload en blijft daar ook staan na de installatie.
    Het staat niet op een Mac die met die versie werd geleverd omdat een her-instal dan via cmd-R loopt en vooraf wordt gegaan door een (tijdelijke) download.
    Maar de foutmelding blijft vreemd omdat deze Mac wel aan de eisen voldoet.

Bijdrager
    kommer1967

Ik heb ook de Late 2013 MBP.
    En heb het zelfde probleem.
    Apple vertelde mij, dat op de Late 2013 MBP een andere 10.9 versie van Mavericks staat.
    Deze is dus anders dan de versie die in de App Store staat.
    Daarom is het niet te downloaden.
    Waarschijnlijk met aan komende update versie 10.9.1 moet dit probleem over zijn.

KvdLinde.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

En vertelde Apple er ook bij waarom deze MBP een ‘andere’ versie heeft? Want dit is dan wel de eerste keer dacht ik dat een nieuw OS niet draait op een Mac waarvan wel de systeemeisen kloppen.
    In ieder geval was het wel zo gebruiksvriendelijk geweest als achter de schermen toch de juiste versie gedownload kon worden want Mavericks is Mavericks.

Bijdrager
    RamonV

Bedankt @kommer1967 nu weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben. En inderdaad erg vreemd,

Bijdrager
    csteelooper

Vreemd dat ik hier lees dat [Install] OS X Mavericks.app gewoon zou blijven staan na de installatie ervan. Is bij mij met ML niet gebeurd (de file was weg na install) en met Mavericks ook niet. Maar kan ‘m wel downloaden wanneer ik maar wil. Denk dat RamonV ‘m gewoon niet kan downloaden omdat er al (een andere versie van) Mavericks op zijn systeem staat, en hij daardoor geen ‘recht’ heeft om ‘m uit de App Store te trekken. En dan heb ik het niet over het wel of niet aangeschaft zijn van Mavericks, maar juist over het feit dat de validatie mis gaat omdat er al een versie op het systeem staat die niet de juiste signature heeft voor de App Store.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik heb 10.8 en later 10.9 op een externe drive staan. Op mijn interne werk ik met 10.6
    Na aankoop vanuit de Mac app store staan de installatie programma’s gewoon op de harde schijf in de programma map:

Maar als je een Mac had gekocht met het laatste systeem erop dan loopt het downloaden niet via de app store maar via je recovery partitie en dat is een automatisch proces dat het systeem download installeert en de restanten van zichzelf weer wist.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.