6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Sylvester

Kan Mavericks niet downloaden op 2de Mac

Nadat ik met succes Mavericks op mijn MBP heb geïnstalleerd, wil ik hem nu ook op de Mac mini installeren.
    Als ik op de Mac mini de App Store open doe en ik klik op updates, dan verschijnt er het Mavericks venster met een grijze knop ‘gedownload’.
    Maar ik heb hem helemaal niet met de Mac mini gedownload, ik heb hem met de MBP gedownload. Waarschijnlijk gebruik ik wel hetzelfde Apple ID.
    Heeft dat daar iets mee te maken? Hoe kan ik nu op de Mac mini Mavericks installeren?

Bijdrager
    belfortmac

Het heeft niet met je Apple ID te maken.
    Ik heb ook 2 Macs met het zelfde ID, maar kon hem op beide installeren.

Bijdrager
    Sylvester

Daar valt me net iets in. Ik heb de ‘installer’ alvorens het installeren op de MBP even naar een HD gekopieerd die op de Mac mini staat. Zou hij gezien hebben dat daar de installer staat? Dat zou straf zijn.

Is die installer universeel? Of is die download specifiek aangepast voor de MBP ???
    Want als hij universeel is, kan ik hem dus alsnog zonder problemen op de Mac mini gebruiken.

Bijdrager
    belfortmac

Ik zou hem verwijderen, en dan eens opnieuw in de App Store kijken.
    Ben je in ieder geval zeker dat je goed zit, mocht hij niet universeel zijn.

Bijdrager
    SunKeeper

Op dit moment moet je Mavericks vanuit de hoofdpagina van de App Store aanklikken met Option ingedrukt.

(Correct me if i’m wrong)

Bijdrager
    Sylvester

Ja, dat werkt dus inderdaad. Vanuit de hoofdpagina met Optie-klik. Dan kan je downloaden.
    Het vreemde is wel dat ik even het ‘OSX’ icoontje heb zien vliegen over mijn scherm – ten teken dat hij gaat downloaden- maar verder zie ik nergens een indicatie over wat hij bezig is en hoe lang. Ik zie nergens een ‘progress-balkje’ of hoe noem je zoiets.
    Toevallig zie ik het in de menu-meters dat er constante trafiek is op mijn internet verbinding, dus ik veronderstel dat hij aan het downloaden is.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.