20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Grisolda

Kan magneetbandje v/d kat kwaad?

Ik lig hier zwaar relaxed wat te surfen…. iBook op kussentje (het zaad mag er niet onder lijden):mrgreen: …kat er ook nog es gezellig bij…wat een tafereeltje zeg!… maarre kan dit kwaad?
    Het lieve poesebeest heeft namelijk een magneet-element aan z’n bandje hangen om hem toegang tot mijn katteluik te verschaffen.
    Hij mag graag in m’n vingers happen en gezien deze zich op het touchpad bevinden zit dat magneetje automagisch bijzonder dichtbij m’n appelflap (de kat eet zelfs bananen dus ik ben misschien niet geheel onterecht ongerust voor wat betreft het beest z’n verslindende werking op fruitwaren).

Zou dit invloed kunnen hebben op mijn McDrive?…zo ja, in wat voor mate?…hoe zou iets dergelijks zich manifesteren?

Bijdrager
    PHPeter

mijn kat heeft bijna de zelfde omschrijving als die van jouw,
    heb ook een ibook,
    egt nog nooit ergens last van gehad,
    ook niet van die magneet

Bijdrager
    machook

Het slotje van je ibook gaat ook met een magneetje dicht. Hou maar eens een paperclip bij je touchpad het zal dus allemaal wel meevallen 8)

Bijdrager
    Grisolda

verdomd dat had ik nou nooit getest

Bijdrager
    Grisolda

but then again…. die van de kat is wel ff een “mean evil mother of a magnet” …. ehh… stukkie krachtiger bedoel ik

Bijdrager
    machook

héhé, kwestie van nieuwsgierig zijn>:-)

Bijdrager
    machook

Je kunt het testen, als je de magneet dicht bij je ibook houd en hierna ben ja alle data kwijt kan het kwaad. :?
    Ik weet het, de kracht van een magneet neemt kwadratisch af met de afstand, dus het moet een flinke magneet zijn om uberhaupt schade aan je ibook te kunnen doen denk ik.

Hou je hem wel weg bij je bankpasje…..

Bijdrager
    Grisolda

Hargh… dat zijn dé tips he :P …. ik heb nooit zo m’n best gedaan met natuurkunde… zet dat kwadratisch afstand verhaal es uiteen… verliest ie een kwart van z’n kracht per zo en zoveel cm. afstand ofzo?

Bijdrager
    machook

Het is iets in de geest van. als je magnetische kracht 9 is dan is deze op 3 centimeter nog 3. op 9 centimeter afstand nog 1.

(9 is even een fictieve kracht, ik weet even niet in welke eenheid magnetisme uitgedrukt wordt)

Dit kan ik me nog ongeveer herrinneren.

Bijdrager
    Grisolda

Fanks, ik ben gelijk geprikkeld om me weer es wat in natuurkunde te verdiepen:)

Bijdrager
    4iam

@ machook

N (ewton)

Bijdrager
    MMarijn

En Gauss (eenheid van magnetische fluxdichtheid 8) ) dan? Heeft dat er niets mee te maken, of is dat al weer verouderd?

Bijdrager
    Grisolda

…ehhh :sealed:

Bijdrager
    Freek.
    ”MMarijn”

En Gauss (eenheid van magnetische fluxdichtheid 8) ) dan?

Gauss? Van Marrrrrtin Gaussss of van Gaussiaans Vervagen :kleenex:

Bijdrager
    Erik Joling

Een aardig lesje over magnetisme vind je hier

Bijdrager
    machook

(N) Newton heeft wel wat met Apples te maken (ze vielen niet ver van de boom voor hem), meer zwarte kracht en zo volgens mij maar niets met magnetisme.

de N van Newton is niet de N van Noord :innocent:

Bijdrager
    Grisolda

wel een interessante post daarnet…die link dan

Bijdrager
    Grisolda

…alleen wel net een blowtje gerookt…. :roll:

Bijdrager
    4iam

bedoelde natuurlijk T(esla), maar de N(ewton) paste uiteraard beter bij Apple.

Bijdrager
    Obi

dit zijn peanut magneten..

magneten die bv in speciale lineaire motoren worden gebruikt zijn een stukje sterker..
    as in…als die per ongeluk aan elkaar ‘plakken’ kun je ze weggooien.. en als je met
    je vingers op de verkeerde plek zit (tussen stalen tafel en de magneten) dan ben je je vingers kwijt…
    de meeste huis, tuin en en kat magneten doen niet zoveel..zoals gezegd de veldsterkte neemt kwadratisch omgekeerd evenredig af met toenemende afstand..

obi

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.