10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    dennisgodderie

Kan MacOs ntfs externe hd lezen/schrijven?

Kan ik met mijn toekomstige PB 12″ aan mijn ntfs externe hd (lezen/schrijven)? Of moet ik die formatteren als iets anders?

Bedankt:)

Moderator
    unSOUND

OS X kan alleen lezen van dzee schijven, ze moeten FAT32 zijn om op Windows en OS X lezen/schrijven te zijn.

Maar dit is al heel vaak gevraagd, gebruik daarom
    a.u.b. eerst de zoekfunctie voor dit soort vragen.

:wink:

Bijdrager
    Rini

het handigste ( en goedkoopste) is fat32. daarmee kun je op windows en macosx schrijven.
    Echter vind ik de snelheid van fat32 op de mac wat minder. Heb zelf ook wat fat32 schijven voor uitwisseling.

Bijdrager
    dennisgodderie

Dan moet ik nog iets vinden om alles te backuppen, te formatteren naar FAT32 en dan terug te zetten:) Want die externe is wel cruciaal… (werk):)

Bijdrager
    rulus

hou er wel rekening mee dat files op fat32 schijven maximum 4GB kunnen zijn, dus niet aan te raden voor films e.d.

Bijdrager
    Nikita
    ”dennisgodderie”

Dan moet ik nog iets vinden om alles te backuppen, te formatteren naar FAT32 en dan terug te zetten:) Want die externe is wel cruciaal… (werk):)

Als je aan Partition Magic kan komen, kan je je schijf omzetten naar FAT32 zonder te hoeven formatteren.

Bijdrager
    wimbo
    ”Nikita”
    ”dennisgodderie”

Als je aan Partition Magic kan komen, kan je je schijf omzetten naar FAT32 zonder te hoeven formatteren.

Maar ik zou toch zeker eerst een backup maken. In het verleden is het me 2 keer gebeurt dat Partition Magic (v7 en v8) de boel om zeep hielp.

Bijdrager
    Nikita
    ”wimbo”

Maar ik zou toch zeker eerst een backup maken. In het verleden is het me 2 keer gebeurt dat Partition Magic (v7 en v8) de boel om zeep hielp.

Oh, ik heb d’r eigelijk alleen maar goeie ervaringen mee. Is al wel een aantal jaar geleden, natuurlijk :)

Bijdrager
    dennisgodderie

Dat is wel een beejte ambetant. Nu er staan niet direct DVD’s op, alleen divx en mijn werk. ’t Is een klein nadeel dat ik hem voor apple moet omzetten naar fat32 en maar max 4GB files kan opzetten, maar dat houdt me niet tegen om een apple te kopen:D

Bijdrager
    Nikita
    ”dennisgodderie”

Dat is wel een beejte ambetant. Nu er staan niet direct DVD’s op, alleen divx en mijn werk. ’t Is een klein nadeel dat ik hem voor apple moet omzetten naar fat32 en maar max 4GB files kan opzetten, maar dat houdt me niet tegen om een apple te kopen:D

Er bestaat ook een programmaatje voor Windows waarmee je Mac schijven kan lezen. Het heet MacDrive en werkt prima, alleen is het wel shareware. Kost geloof ik iets van 20 dollar als ik me niet vergis. Overigens is FAT32 op een Mac lezen/schrijven een stuk trager dan op een Windowsbak heb ik gemerkt. :|

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.