10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    57HenkB

Kan MacBook niet meer normaal afsluiten.

Sinds enkele dagen kan ik mijn MacBook niet meer uitschakelen met appeltje-zet uit. Zij schakelt wel uit maar na een boing start ze gelijk weer op!
    Uitschakelen kan nu alleen nog maar wanneer ik enkele seconde lang op de aan/uit knop druk.

Het is me ook al opgevallen dat wanneer de laptop actief is en ik de deksel sluit (sluimerstand), om de ongeveer 15 seconde het beeld scherm 1 à 2 seconde aan gaat. Kan ik zien aan de appel van het deksel.

Zowel bij het “vanzelf opstarten” als bij het om de 15 seconde aangaan van het beeldscherm in de sluimerstand, hoor ik het dvd-station even inschakelen. (Zoiets als vroeger met de PC dat bij het opstarten het A/ station even begint te rammelen)

Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is? Nog beter, hoe ik dit probleem kan oplossen?
    M.vr.gr. Henk

Bijdrager
    LEXY

Hangt er nog iets aan de USB poort?

Bijdrager
    57HenkB

Nee, er zit niets in de USB poorten.

Bijdrager
    leaf

probeer je ram cache eens telegen doet wonderen!

http://support.apple.com/kb/HT1379
    :wink:

Bijdrager
    LEXY

Dat zijn altijd van die lastige problemen, die meestal na een update van het OS weer zijn verdwenen. Althans dat is mijn ervaring. Mac OS X 10.5.5 zit er binnenkort trouwens aan te komen.
    Probeer in ieder geval even je schijf bevoegdheden te herstellen. Daarna zou je nog .plist weg kunnen gooien die met energiebeheer te maken hebben.
    Maar misschien heeft iemand anders nog een gouden tip voor je.

Succes.

Bijdrager
    Oppie

Beter lijkt het me om je SMC te resetten:
    http://support.apple.com/kb/HT1411?viewlocale=en_US

Bijdrager
    LEXY

Ook kun je eens kijken in je log files.
    Als je de klep open laat en via het Apple menu de compu laat sluimeren, treedt het dan ook op?

Bijdrager
    Fishstick

Heb je niet toevallig nog actieve downloads/P2P’s open staan?

Bijdrager
    57HenkB

Het ram-cache geleegd met de alt-cmd-r-p toetsen
    Ook maar de Safari-cache bestanden weggegooid.

Hoe gaat dat: schijfbevoegdheden herstellen? En hoe en waar gooi ik een .plist weg?

Ook de SMC gereset door net- en batterijvoeding te verwijderen en de aan/uit knop 5 sec. ingedrukt te houden.

Hoe kan ik in de log-files kijken. En wat kan ik er dan mee?
    Als de klep openstaat en appeltje-sluimer klik start ze ook nog steeds vanzelf weer op.

Hoe kan ik zien of er nog iets actief is of open staat?

(Heb ik net de pc eruit geknikkerd omdat ie met geen goed fatsoen aan de praat te krijgen is. Zit ik nu met een Mac die niet te stoppen is!)

Bijdrager
    57HenkB

Ter info voor wie er iets mee kan,

Vorige week de 10.5.5 update ondergaan. Ook hierna het gewone uitzetten (en blijven) nog niet mogelijk.

Afgelopen weekend veel met mijn MacBook gewerkt en gerommeld. Een tweede beeldscherm aangehangen. Beetje met de instellingen hiervan bezig geweest. Presentatie gehouden vanuit iMovie. Hierna, zoals gebruikelijk, alle programma’s afgesloten. Op het bureaublad stond al enkele weken een screenshot in voorvertoning, deze maar even verwijderd. Want, een mooi opgeruimd bureaublad.
    Mijn Book keurig afgesloten met Appeltje/zet uit. En… ze gaat netjes uit en blijft uit! Dus onmiddellijk weer opgestart, het screenshotje weer uit de prullebak gevist, op het bureaublad gezet en vervolgens het Bookie weer uitgezet. Prima, weer netjes blijvend uit!
    Dus, wat er precies gebeurd is weet ik niet. In elk geval kan ik weer -gewoon- uitzetten. :o

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.