6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    victor93

Kan MacBook niet koppelen aan iCloud

Hoi Allemaal,

Ik had wat problemen met mijn macbook, dus ik heb hem opnieuw ge├»nstalleerd. Tijden het opnieuw instellen wordt er gevraagd op mijn apple ID. Deze vul ik in, en vervolgens krijg ik een de melding: “Kan niet inloggen op iCloud”. met deze tekst eronder:

U kunt niet op iCloud inloggen omdat er een probleem is opgetreden met de identiteitscontrole van deze Mac. Start de Mac opnieuw op en probeer opnieuw in te loggen.

Ik hem mijn MacBook opnieuw opgestart, en hetzelfde probleem. Ook heb ik ingelogd op iCloud, dit werkt trouwens wel) en daar mijn macbook uit de apparaten lijst gehaald, omdat ik dacht dat daar het euvel zal. Niet dus….

Ik kan nu dus ook niet meer inloggen in de app store. Op mijn iPhone doet mijn account het trouwens gewoon prima.

Herkent iemand dit probleem ?

Bijdrager
    SunKeeper

Ik herken het niet, maar ik denk dat je het snel op kan lossen door een Apple-gastje te laten bellen: https://getsupport.apple.com/ServiceOptionAction.action

Bijdrager
    MacKeessie

En eerst uitloggen bij iTunes en daarna opnieuw inloggen?

Bijdrager
    MacKeessie

Ik bedoel uitloggen bij de Appstore niet iTunes.

Bijdrager
    victor93

@SunKeeper, Ik denk dat ik dat inderdaad ga doen, dank je voor je reactie!

@MacKeessie
    , Nou het probleem is dat ik dus al niet eens in kan loggen.

Bijdrager
    gipsman

iCloud “denkt” wellicht dat jouw macbook weggegeven, verkocht of gestolen is.
    Voordat dit gebeurt (bij diefstal kan het dus niet) moet je eigenlijk overal uitloggen: appstore, iCloud, iTunesstore, iMessage, FindmyiPhone…
    Ik zou ofwel:
    Bevoegdheden herstellen, weer uit- en inloggen ( of helemaal uitzetten) en aanzetten/herstarten.
    Tegelijk ook op iPhone/iPad volledig uitloggen (iTunes, appstore, findmyiphone,imessage) en weer inloggen
    ofwel
    Meteen het wachtwoord veranderen via iPhone>iCloud en het met dit nieuwe wachtwoord op de macbook proberen.

PS Wat waren trouwens de problemen waardoor je opnieuw ging installeren ? Was dit ook al een identificatie issue ?
    Ben je zeker dat je het juiste apple ID wachtwoord invult ?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.