8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    guru

Kan Lightroom de iMac vertragen ?

na werken met LR wordt de iMac 24″ alu verschrikkelijk traag .
    na het afsluiten van LR gaat mail of safari tergend traag laden .

na openen uit sluimer achteraf werkt alles terug op normale snelheid

mijn HD heeft nog héél veel ruimte , dus dat kan de reden niet zijn .

Bijdrager
    Pieterr

Heb je al gekeken in activiteitenweergave (selecteer “Alle processen”, sorteer op “CPU”) welk proces de meeste CPU cycles verstookt?

Eventueel kun je daar ook processen afsluiten.

Bijdrager
    Yvesm007

Open ‘activiteitenweergave’ eens en kijk bij de tab onderaan ‘systeemgeheugen’
    Als het vrije gedeelte (= groen) laag staat (= onder de 50 MB) is het normaal en moet je eens kijken of je LR volledig hebt afgesloten…

Bijdrager
    guru
    ”Yvesm007″

Open ‘activiteitenweergave’ eens en kijk bij de tab onderaan ‘systeemgeheugen’
    Als het vrije gedeelte (= groen) laag staat (= onder de 50 MB) is het normaal en moet je eens kijken of je LR volledig hebt afgesloten…

venster met all progs afgesloten

[URL=http://img516.imageshack.us/my.php?image=afbeelding1y.png][/URL]

Bijdrager
    Pieterr

Aan je screenshot kun je zien dat je in ieder geval vrij geheugen zat hebt. Maar welk proces loopt er nog dat veel CPU vreet? (Zie mijn eerdere posting)

Bijdrager
    junjur

dat CoreAudioD ofzoiets reageert niet (is ook in het rood weergegeven). Probeer die eens af te sluiten.. Verbetert dit de snelheid?

Bijdrager
    guru
    ”junjur”

dat CoreAudioD ofzoiets reageert niet (is ook in het rood weergegeven). Probeer die eens af te sluiten.. Verbetert dit de snelheid?

en…wat zou dit kunnen betekenen ??

afsluiten ? hoe doe je dat hier ?

Bijdrager
    junjur

Klik dat proces aan in de lijst bij activiteitenweergave. Vervolgens klik je linksboven op “stop proces”. Als dat niet lukt kan je vast nog met Alt ingedrukt kiezen voor “Forceer stop” of door rechts te klikken op het proces in de lijst (die in de rode letters). Hoewel dat proces geen processorkracht gebruikt (staat er tenminste in de lijst) kan het misschien toch de vertraging veroorzaken. Tenminste, dat hoop ik, anders weet ik geen oplossing voor je probleem.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.