14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    MatthijsG

Kan Launchpad altijd 'aan' blijven?

Hallo,

Zelf gebruik ik veel launchpad op mijn Mac, maar ik vraag me af of er een manier is om launchpad altijd aan te blijven, zodat het altijd mogelijk is om al je programma’s te zien. Je krijgt meer een soort iPad idee dan, maar ik zou het gewoon handiger vinden! Ik hoop dat jullie het weten!

Bijdrager
    Etienneklein

Dus je bedoelt dat je je desktop wilt vervangen voor launchpad?

Bijdrager
    MatthijsG

Nou, niet vervangen, ik zal graag zien dat alle programma’s zo worden weergegeven, ipv allemaal in het dock

Bijdrager
    iQuinten

Euh, ik heb echt geen idee of dit zou kunnen!
    Maar jij wil dat je geen dock meer hebt maar op de achtergrond Launchpad?

Edit: Je kan wel inschakelen dat je Dock automatisch verbergt:
    Appeltje > Dock > Schakel verbergen in

Bijdrager
    MatthijsG

Nee, de dock wil ik houden, maar niet vol proppen! Zegmaar standaar als desktop, de dock en de programma’s weergeven via launchpad. Druk gewooon is launchpad in, en als dit ‘standaard’ aan zou kunnen blijven, dan is dat een optie. Dat zou ik willen!

Bijdrager
    iQuinten

Ik snap!
    Ik kijk wel even ’t internet door!:)

Bijdrager
    MacTS

Maak van de gewenste programma’s ‘aliassen’ aan en sleep deze naar je Bureaublad.

Bijdrager
    MatthijsG

Deze allias methode is wellicht een aardig alternatief, maar niet het zelfde, toch dank voor het meedenken!

Bijdrager
    jobz

Niet echt antwoord op je vraag, maar mogelijk vind je het programma QuickSilver ook wel handig. En gratis!

Bijdrager
    iep

Als je op een iPad in een app zit en een nieuwe app wil opstarten die je nog niet eerder hebt gestart moet je ook eerst op je home knop drukken. Dat is eigenlijk hoe launchpad in OS X werkt. En eigenlijk ook hoe het gaat met Spotlight, QuickSilver en Alfred (eerst het betreffende starten, dan je app opzoeken, dan app starten). Als je aliassen van alle apps maakt en deze aliassen op de desktop plaatst krijg je hetzelfde verhaal want je zult eerst de desktop zichtbaar moeten maken (tenzij het icoontje op een makkelijk te bereiken plek staat). Je schiet er dus allemaal niet veel mee op vergeleken met hoe het nu al is.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het helpt misschien als je een sneltoets toewijst aan Launchpad?

Bijdrager
    iep

Of een hotcorner, of een gesture (better touch tool is handig). Genoeg mogelijkheden daar in. Als je een recentelijke Mac hebt zit er al een dedicated launchpad toets op (de F4).

Bijdrager
    SunKeeper

Bij mij op de F5.:lol:

Dat is een geintje, maar (heb ik gemerkt) zodra je hier een andere toets voor Launchpad toewijst
    (namelijk F5 voor een wat ouder bedraad toetsenbord) werkt de F4-toets niet meer voor Launchpad. De overige functie-toetsen werken wel prima. FN+F5 op het interne toetsenbord geeft ook prima Launchpad.

Lijkt me eigenlijk een beetje vreemd, omdat je de functies op de functietoetsen niet kunt aanpassen, dacht ik dat uitschakelen ook niet tot de mogelijkheden behoorde.:slant:

Edit: bovenstaande gaat over Lion, naar verluid is dit probleem niet meer in Mountain Lion aanwezig.:thumbsup::smile:

Bijdrager
    App69

@iep, heb je toch geen 3d party App voor nodig?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.