10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    SmallMoney

Kan kleuren niet verwijderen in InDesign CS

Ik heb een aantal kleuren in mijn bestand staan. Twee kleuren daarvan zijn er gekomen omdat ik een stuk tekst heb gekopieert vanuit een ander bestand. hierdoor heeft hij ook de kleuren meegenomen en ook de alineastijlen. Inmiddels heb ik die alineastijlen verwijderd, alle teksten omgezet en het document tig keer gecontroleerd. Geen beelden die die kleuren bevatten, geen teksten, geen lijnen, geen vullingen, geen typogrammen (stijlen), helemaal niets. Maar ik kan de kleuren niet verwijderen. Als ik ‘Niet gebruikte kleuren selecteren’ kies, dan selecteerd hij ook die kleuren, maar ik kan ze niet verwijderen. Het prullenpakje kan namelijk niet geselecteerd worden en ik kan de kleuren er ook niet opslepen. Via Preflight geeft hij ook netjes aan dat deze kleuren niet worden gebruikt.

Mijn vraag dus: Hoe haal ik deze kleuren er uit? Ze zijn namelijk helemaal niet van toepassing op dit document en ik houd mijn documenten graag schoon en overzichtelijk.

Bijdrager
    Pharris

Er zitten waarschijnlijk nog Pantone staaltjes in een ge├»mporteerd Illustrator file…

Bijdrager
    SmallMoney

Nee, dat is onmogelijk. Er zijn namelijk geen Iluustrator-files geïmporteerd. Alleen maar Photoshop-bestanden CMYK.

Bijdrager
    WOZ

Gebeurt wel vaker. FF exporteren als interchange en dat opnieuw openen. Dan kun je ze -als ze echt niet gebruikt zijn- wel verwijderen. Succes!

Bijdrager
    iJos

WOZ is een bikkel! (Ook vlgs mij)
    Ik neem (nam) soms mijn toevlucht tot de inktmanager om kleuren te verwijzen! :oops:
    groet
    Jos

Bijdrager
    Arno

Ik heb dit probleem zeer regelmatig en is inderdaad behoorlijk irritant. Inmiddels kan ik er wel mee leven maar het is niet netjes inderdaad.

Bijdrager
    SmallMoney

WOZ,

Deze oplossing had ik ook al voor handen. Bedankt voor de resctie i.i.g.;-)

Maar conclusie: We hebben een bug gevonden in InDesign die zeker de moeite waard is om op te lossen.

Iemand anders nog een suggestie?

Bijdrager
    WOZ

:lol: Thanks!

Andere oplossing? Schoner werken! Klinkt raar, maar helpt echt!

Bijdrager
    Arno
    ”WOZ”

:lol: Thanks!

Andere oplossing? Schoner werken! Klinkt raar, maar helpt echt!

Maakt geen drol uit, ik werk altijd zeer netjes (echt waar), maar hier kom je soms echt niet onderuit.

Bijdrager
    WOZ

:lol:
    Tja het is inderdaad gewoon een beetje slordig dat indd ze niet kan weggooien. Ik hou gewoon van een schone WT, Adobe! :lol:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.