8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Ross

Kan je tegewoordig elke dvd brander inbouwen in een apple

Ik dacht dat het kon, maar wilde toch even zeker weten of elke brander tegenwoordig in een apple ingebouwd kan worden?
    Het gaat om een g4 powermac. En het branden zal eigenlijk bijna alleen met toast gebeuren.
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    ijiji

Ik weet niet of het met elke brander kan maar ik heb 2 weken geleden een doodgewoon brandertje in de G4 van m’n broer gezet. Die doet ’t prima. Alleen gaat ie op een wat agressievere manier open en dicht. Misschien kun je overwegen een brander te kopen met een los frontje, bij sommige branders zitten losse frontjes, en dan het frontje eraf laten. Let bij het inbouwen op dat je de jumper goed zet, want aanvankelijk deed het brandertje het niet, werd niet herkend door de mac. Toen ik de jumper anders zette, deed ie ’t wel. Kijk even naar hoe de jumper in de oude drive staat en zet die bij de nieuwe dan net zo. Succes!

Bijdrager
    computer space

Vrijwel iedere brander werkt ja. Het frontje dat verwijderbaar moet zijn is de voorkant van de lade, niet het hele front. De Quicksilver en MDD hebben smalle openingen voor de DVD drives. Maar ook dat is bijna altijd afneembaar.

Bijdrager
    Rolf

gewoon goedkoop Pioneer brandertje gehaald bij de MyCom. G4 openmaken, frontje van branderlaatje afvijlen of eraf halen en voila.

Bijdrager
    ronnie

Hahaha,ja dat frontje op de brander moet er echt af.Ik had ‘m eens geinstalleerd en het frontje er nog op laten zitten.Dan komt ie er net niet uit.

Bijdrager
    macpro

Wil je een goed antwoord op deze vraag, kijk dan in de Drive Compatability Database van XLR8 Your Mac.

Bijdrager
    JJmac

De jumper moet op slave staan, wat ik er nog van kan herinneren.

Bijdrager
    Ross

dank u voor de reacties

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.