6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    rcheduke

Kan je SnowLeopard met Parallels op een computer met Mavericks draaien?

Ik heb onlangs mijn computer geüpdatet naar Mavericks, blijkbaar werkt een bepaald programma niet meer op deze versie van OSX.
    Ik wil voorlopig mijn programma niet updaten wegens veel te duur.
    Kan ik makkelijk een oudere versie van mac (liefst Snow Leopard) via parallels draaien?
    Zo ja, kan dit ook dat de oude OSX met mijn programma op een USB-stick draait ipv op een petitie op mijn schijf?

Bijdrager
    SunKeeper

Heb je nog een backup staan van je Snow Leopard-installatie?

Zo niet, raad ik je aan om Snow Leopard op een andere harddisk (extern) te installeren. Of op een ander deel van je interne harddisk, ook mogelijk.
    Dat laatste heet dan een andere partitie.

;)

Bijdrager
    computer space

Het is niet heel makkelijk, en je hebt Snow Leopard Server nodig (nog wel te koop voor 18€). Partitie of externe HD is makkelijkste. USB stick zou ik niet doen, of je moet een echt snelle hebben.

Bijdrager
    rcheduke

ok bedankt (petitie was een typfoutje:-) )
    Ik had nog een installatie-cd met Snow Leopard, maar dat lukt dus niet?
    Als beiden, USB-stick & HD USB3 zijn, zijn die van snelheid vergelijkbaar (bij de stick staat 110MB/sec, bij de HD staat 5,0 Gbps interfacesnelheid) , ik dacht dat de stick sneller zou zijn omdat die flash-geheugen heeft?

Bijdrager
    SunKeeper

Klopt, het is wel flashgeheugen, maar daarmee alleen kom je er nog niet.

In vergelijking met een SSD is de controller veel langzamer en andere onderdelen zoals cachegeheugen kleiner en langzamer. Ook de maximale voeding via USB kan van invloed zijn.
    Als ik mij niet vergis zijn de SDXC-kaartlezers in Macs van 2011 en nieuwer nog sneller dan de snelste USB2-sticks. Qua USB3-sticks nog niet veel tests gezien.

Zolang die DVD met Snow Leopard opstart (je Mac moet dus wel 10.6.0 kunnen draaien, en dus ouder dan juli 2009 zijn) kun je gewoon Snow Leopard installeren op een andere schijf.

Je bestaande schijf zal ongetwijfeld niet lukken, want je kunt niet op die manier downgraden. In dit geval ook niet de bedoeling als ik je goed begrijp.

Bijdrager
    rcheduke

Op deze pagina vind ik hoe je Snow Leopard Server zou kunnen installeren:
    http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=17285039&postcount=564
    Nu lijkt het of je enkel de client versie kan kopen in de store:
    http://store.apple.com/nl/product/MC573N/A/mac-os-x-106-snow-leopard
    Iemand een idee hoe de Server-versie te bemachtigen?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.