29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    2Shae

Kan je met een xbox 360 gamen op een imac?

Ik ben van plan een 20″ intel (Core 2 Duo) imac te kopen in plaats van een “windows” pc maar ik wou iets weten.

Ten eerste:
    is het zo dat een imac monitor een HD kwaliteit heeft?

Ten tweede:
    Kan je met een xbox 360 spelen op een imac?
    Dus de imac gebruiken als een tv scherm. Aansluiten op een of andere manier.
    Ik had gehoord dat het met een VGA aansluiting kan. Al weet ik niet echt wat dat is
    :P

Bijdrager
    Marresc

Nee, dat gaat gewoon niet. De iMac heeft geen video-in.

Bijdrager
    2Shae

Shit:cry:

Bijdrager
    Obi

sinds kort:

http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetvhybrid

digitale en analoog tv ontvanger, en volgens de info kun je er ook
    een game console op aansluiten.

obi

Moderator
    unSOUND

Zal sowieso lastig gaan zolang er geen Core 2 Duo iMacs zijn…

Anders is de EyeTV 250 of de EyeTV hybrid een optie…

Bijdrager
    Rox_NL
    ”Obi”

sinds kort:

http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetvhybrid

digitale en analoog tv ontvanger, en volgens de info kun je er ook
    een game console op aansluiten.

obi

Dat ziet er wel mooi uit, maar hoogstwaarschijnlijk kun je de 360 dan niet op HD laten weergeven (wat toch de bedoeling is op een prachtig 20″ scherm ;))

Bijdrager
    computer space

Pas de 23 inch Cinema Display heeft een volledige HD resolutie (dwz meer dan 1920×1080)

Bijdrager
    Rox_NL

1280×720 is officieel ook al HD;)

Bijdrager
    klaus

maar een iMac heeft ook geen HD ingangen, HDMI of iets dergelijks. Dus daar ben je ook al weinig mee..

Bijdrager
    computer space
    ”Rox_NL”

1280×720 is officieel ook al HD;)

HD voor watjes en too early adaptors (USA-HD). 1920x1080p is de echte shit, demootje van gezien in Harrods (kwijl)!

Bijdrager
    Brac

Helaas is in Nederland het meeste nog niet eens op breedbeeldformaat en kun je HD de komende jaren zoiezo wel vergeten.

Bijdrager
    Burp

ik kan uit ervaring vertellen dat een xbox360 grappig is op je standaard tv, maar pas zijn echte kunnen laat zien op een scherm wat minimaal 1280×720 ondersteunt. Je ziet ineens alle details

Bijdrager
    Obi

De 360 ondersteund 1080i, 1280×720 interlaced bij 60frames/sec, en 720p 1280x720p (progressive) bij 30 frames/sec.
    De imac kan dit weergeven op het scherm (1680×1050), evenals de eyetv hybrid.

obi

Bijdrager
    Burp
    ”Obi”

De 360 ondersteund 1080i, 1280×720 interlaced bij 60frames/sec, en 720p 1280x720p (progressive) bij 30 frames/sec.
    De imac kan dit weergeven op het scherm (1680×1050), evenals de eyetv hybrid.

obi

Oh heeft de imac dan een vga of component ingang? dat wist ik niet.

Bijdrager
    Obi

nee, nogmaals de mac maakt gebruik van de eyetv hybrid als input device voor de game console.
    De USB poort wordt als ingang gebruikt.

obi

Bijdrager
    Globber

Je kunt wel je Xbox 360 controller aansluiten op je Mac.

http://tattiebogle.net/index.php/ProjectRoot/Xbox360Controller/OsxDriver

Bijdrager
    pangeran

Heeft er iemand al ervaring mee dat ie zn xbox360 heeft aangesloten op iMac? Ik ben namelijk ook van plan om misschien eyetv 250 te gaan kopen.

Bijdrager
    Renzs

Geen ervaring. Maar het beeld zal niet super zijn. Dit omdat de resolutie van de iMac vele malen hoger is dan een gewone TV. De kwaliteit zal erg laag zijn.

Bijdrager
    PietjePuk

Een Xbox ondersteunt toch HD signaal? (ben er geen exper in verder)

Bijdrager
    pangeran

Ja ik snap dat tv kijken niet super zal zijn op iMac, maar xbox360 heeft wel hogere resolutie dan een tv. Het klopt ook dat ie HD ondersteunt alleen is dit niet mogelijk via eyetv250 omdat die gewoon composiet aansluiting heeft. Dus mijn vraag is eigenlijk als ik mijn 360 erop aansluit hoe is het beeld dan bij de spellen en niet hoe het beeld is als ik er tv op kijk.

Bijdrager
    WouterReyntjens

Kan je een 360 gewoon aansluiten op eeen apple screen?

Bijdrager
    pangeran

Op een Imac screen dus niet! Ik had vorige week de Eyetv 250 gekocht en ging thuis helemaal enthousiast aan de slag met het mooie kastje. Maar tot mijn grote verbazing was het beeld echt enorm slecht. Hij kwam in de Game Mode niet hoger dan een resolutie van 352×480!!! Dus ik een mail sturen naar Elgato of ik wat fout deed want er staat immers op de doos dat er een spele Game Mode op het kastje zit die waarmee je spelcomputers erop kan aansluiten. En ik kreeg dit als antwoord terug:
    ” Thank you for contacting Elgato Systems.

The Xbox 360 is PAL 60Hz which is too high for the EyeTV 250. There is no
    workaround that I know of. ”

Het kan dus niet, of ja heel slecht. Ik heb ook screenshot gemaakt dus als er mensen intresse daarin hebben moeten ze het maar laten weten…..

Bijdrager
    WouterReyntjens

En als je het niet op een imac aansluit maar op een gewone display (een 20 inch bvb), gaat dit dan niet?
    ik heb al eens gezocht maar er bestaan enkel kabletjes op een 360 aan te sluiten op een display met vga poort.

Bijdrager
    computer space
    ”pangeran”

The Xbox 360 is PAL 60Hz which is too high for the EyeTV 250. There is no
    workaround that I know of. ”

PAL is PAL, dus 576×720 bij 50 Hz. 60Hz PAL is geen PAL.
    En die Elgato zou over composiet dus ook 576×720 x 50Hz moeten kunnen importeren.
    Maar dat is dus altijd nog verre van de kwaliteit van HD 720p of HD 1080i
    Moet je echt heel veel Xboxen op het zelfde scherm als van je mac neem dan een mini met een Cinemadisplay, of beter nog met een Dell of zo, dan hoef je geen kabels te switchen.

Bijdrager
    Renzs

Een cinemadisplay kan maar is niet aan te raden. Dit omdat de ACD alleen dvi heeft, dus digitaal.
    De 360 levert alleen maar analoog. Als je dit wilt omzetten wordt dat een duur grapje. Dan kan je beter een Dell nemen. Sommige hebben directe component ingang. Hoef je ook geen VGA HD kabel te kopen.

Bijdrager
    WouterReyntjens

Ofwel moet ik gewoon wachten tot er een update komt en die dan kopen

Bijdrager
    Renzs

Update van wat? ACD? Dat zou me sterk lijken als die een vga aansluiting zal krijgen.

Bijdrager
    WouterReyntjens

Van de xbox hé, ik heb al een acd, dus ik ga geen nieuw scherm kopen

Bijdrager
    Renzs

De 360 geeft alleen maar analoog signaal. Dat is hardware matig bepaald.

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.