14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    chromebook

Kan je icloudlock van een iphone laten halen ? 375€ betaald en onbruikbaar !!!

Ik kocht op 04-11-2017 een iphone 6+ , ikzelf ben invalide en kan me amper binnenhuis verplaatsen daarmee liet ik deze opsturen . Toen hij aankwam zat hij in Iphone doosje en had er alle vertrouwen in . Eenmaal ik deze had opgestart kreeg ik een klap tegen mijn kop ” icloudlock ” . Ik nam contact op met een apple store ( telefonisch ) om te vragen wat ik kon doen . Deze medewerker vroeg me of ik de doos EN de aankoopfactuur had , ik vertelde dat hij wel in ” de doos ” zat maar helaas geen aankoopfactuur . Na een hele tijd aan de telefoon en toen hij me het serienummer vroeg bleek het om een ander toestel te gaan dan het serienummer van de doos . Deze medewerker heeft via serienummer vanop de doos de mogelijke oplichter proberen op te sporen maar helaas deze persoon had er uiteindelijk niks mee te maken . Ik heb ondertussen diverse x contact gehad met deze medewerker maar uiteindelijk kan hij me niet helpen , hij gaf me wel de raad om klacht in te dienen bij de politie . Ik betaalde 375€ voor een iphone 6+ waar ik niks kan mee aanvangen wat in mijn situatie enorm veel geld is . Ik heb een zwaar werkongeval gehad die NIET werd aanvaard door de verzekering , ik ontvang een invaliditeitsuitkering maar ik lig maandelijks aan een 500€ medicatie ( met 3 kids is het enorm zwaar ) ik had een hele tijd gespaard om een groter scherm te hebben daar ik het totaal niet meer zie op mijn iphone 5 en hoopte dat ik zo weer eens een iphone kon gebruiken maar tevergeefs . Ik lig hier nu met een iphone 6+ waar ik niks mee kan aanvangen en vraag me af of er een mogelijkheid is om die icloud ervan te krijgen ? Reacties via Apple enz heb ik niks aan , als er mij iemand kan helpen hoor ik het graag anders vrees ik dat ik weer eens 7 maanden mag sparen om een bruikbare telefoon te hebben .
    WIE KAN ME AUB HELPEN ??? . Sinds ik invalide ben is alsof ze het ruiken dat ze me kunnen oplichten of van mij profiteren ( voor 1500€ opgelicht geweest van een autohandelaar , 375€ voor die iphone , vorig jaar overvallen geweest op weg naar ziekenhuis 180€ cash weg + gsm + alle papieren enz .

Bijdrager
    hatolex

Contact opnemen met de verkoper is het beste. En de volgende keer gewoon in de winkel kopen of online bij een bekend bedrijf. Loop je geen enkel risico.

Bijdrager
    Pietje13

Helaas kan niemand je helpen, er is simpelweg niets aan te doen. Die iCloud locks zijn er namelijk om voor te zorgen dat diefstal van telefoons onaantrekkelijk wordt. Als je die er bij de lokale reparatieshop op de hoek kunt laten verwijderen is het hele principe.van de loco niet werkend.

Dus: stop met energie verspillen. Bijt even door de zure appel en ga sparen voor een nieuwe die je wel persoonlijk koopt.

Dan nog een ongevraagde tip: verander je openingspost. Volgens mij gaat het niemand aan hoeveel euro medicijnen je neemt, hoeveel kinderen je hebt, weke uitkering, hoe lang je voor iets moet sparen en voor hoeveel je al bent opgelicht. Je plaatst dingen op een openbaar forum en dat soort privé gegevens online kunnen nooit in je voordeel werken.

Bijdrager
    hatolex

Als je financiën zo slecht zijn is het misschien een goed idee om een goedkoper merk mobieltje aan te schaffen. ?

Bijdrager
    GoeieDag

Vaag verhaal.
    Echt oplichting is het ook weer niet, want de andere partij, van wie de Apple ID is waarmee de iPhone gelocked is, heeft hier ook geen voordeel bij. Dus zoals al eerder geadviseerd: neem contact met de verkoper. Apple heeft hier verder niks mee te maken.

Bijdrager
    chromebook

Als ze bewust een “gevonden of gestolen ” Iphone verkopen is dat geen oplichting ? Hoe noem jij dat dan GoeieDag ?

Hatolex heb ik je gevraagd of jij mijn rekening wil maken , ik bepaal nog steeds zelf aan wat ik mijn centen uitgeef , de dag dat ik dement ben ga ik je hulp vragen !!!

Gelieve enkel te reageren indien je een oplossing heb , ik heb totaal niks aan zulk commentaar .

Bijdrager
    GoeieDag

Je hebt gelijk, het ding zal ongetwijfeld gestolen en gevonden zijn.
    Maar dat weet je pas als je met de verkoper hebt gesproken, dus waarom ben je zo overtuigd dat het zo is?
    En hee, vriendelijkheid kost je niks, hoor…

Moderator
    Mac Daddy

@chromebook: Neem het advies van Pietje13 aan. Je geeft met je openingspost behoorlijk wat inzage in je prive-leven en je financiele situatie. Een reactie die Hatolex geeft, is daarom ook niet zo vreemd in dit geval. Uiteraard zijn financiele kwesties ieder zijn eigen zaak, maar doordat je hier het een en ander erover plaatst, maak je het onbedoeld ook andermans zaak.

Klik op je avatar kinks naast je openingspost en kies voor ‘Bewerk’. Zo kan je je openingspost aanpassen en overbodige informatie verwijderen.

On topic:
    Als de verkoper je een gestolen iPhone heeft verkocht, dan ben je inderdaad opgelicht. Want ook die verkoper heeft die gegevens niet. Mocht de verkoper toch wel de werkelijke eigenaar zijn, dan is hij of zij ook de enige die zo’n lock kan verwijderen. Dat zijn helaas de enige 2 opties. Dus probeer contact op te nemen met de verkoper en hopelijk lukt dat.

Apple en wij kunnen hier ook echt niet bij helpen helaas. De eigenaar van het iCloud account (en de de telefoon) heeft zijn inloggegevens. Apple heeft dat niet. Apple biedt alleen mogelijkheden om een wachtwoord te resetten, maar dat gebeurt altijd met verificatie en zolang je die niet kan verstrekken, zal Apple ook niets doen.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@chromebook,

Je bent gewoon opgelicht door de verkoper, ervan uitgaande dat hij de icloudlock niet heeft vermeld bij de verkoop.

Hij/Zij heeft je een waardeloze onbruikbare telefoon verkocht, daar moet je dus zijn voor de schade.

Conform het wettelijke consumentenrecht heb je bij elke online aankoop, ook bij tweedehands koop van particulier, de koop (binnen 14 dagen) te ontbinden en je geld terug te krijgen, zonder opgaaf van reden zelfs.

Die 14 dagen zijn bij jou inmiddels wel versteken.

Heb je aangifte gedaan? misschien wil de Politie nog wat voor je doen?

Een Tip: er zijn mogelijkheden om een iPhone 5 op een groter beeldscherm aan te sluiten, zodat het beter leesbaar kan worden voor je, Google is your Friend!!!

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 2 weken geleden door  JoopJoopJoop.
    • Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 2 weken geleden door  JoopJoopJoop.

Moderator
    Mac Daddy

Dat is een conclusie die je nog niet kan trekken JoopJoopJoop. Voor zover ik nu begrijp, is er nog geen contact gemaakt met de verkoper door ‘chromebook’ en kan je dus nog niet zeggen of de verkoper hem heeft opgelicht.

En pas als ‘chromebook’ echt geen contact kan maken met de verkoper, kan ie naar de politie stappen.

Bijdrager
    KarelWillem

Er zijn voldoende bedrijfjes die de iCloud-lock voor je kunnen en willen verwijderen.

Voorbeeld: https://www.kalf-ict.nl/

Bijdrager
    GoeieDag

Nee, dat kan niet KW!
    Dat het wel eens gebeurt, is een ander verhaal; o.a. door social hacking en dmv gestolen Apple ID van Apple managers.

Maar het heeft geen pas dat hier te lopen roepen, dus ben ik wel benieuwd waarom jij dat dan toch doet.

Bijdrager
    belgiumiphone

Je kunt eventueel een tweedehandse iPhone 6 plus met schade kopen (scherm kapot is de meest voorkomende schade), tegen een lage prijs. En daar laat je dan het scherm (of andere onderdeel) van jouw gelockte 6 Plus op monteren. Zo heb je er nog iets aan.

Bijdrager
    KarelWillem
    GoeieDag op 04 januari 2018

Nee, dat kan niet KW! … dus ben ik wel benieuwd waarom jij dat dan toch doet.

Ik ga er even vanuit dat min of meer betrouwbare ICT-ers iets niet roepen als het niet kan.

Maar ik begrijp nu dat die dat doen aan de hand van IMEI e.d., en graag een factuur hebben van je.
    En dan kan je het natuurlijk net zo goed zelf doen.

Anyway… weet ik veel. .;)

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 2 weken geleden door  KarelWillem.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.