11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MarijnB

Kan je een mac mini uit zijn slaap halen als je van afstand teamviewer aanzet?

Ik heb een Mac, en een Ipad. Nu wil ik graag dat ik van school mijn bestanden kan inzien vanaf mijn iPad. Hiervoor gebruik ik Teamviewer. Verbinding maken met mijn slapende mac lukt helaas niet. Hoe kan ik mijn mac ontwaken als er een verbinding van teamviewer inkomt?

Op Windows zou dit wel kunnen via het bios, is dit ook mogelijk op de mac?

Alvast bedankt!

Groet,
    Marijn

Bijdrager
    CedricH

Dat kan volgens mij niet, je zult moeten je Mac Mini aan laten staan denk ik… Kan je je bestanden niet bijvoorbeeld via Dropbox synchroniseren tussen je Mac en je iPad? Dan hoeft je Mac niet aan te staan en heb je ook op beide apparaten je bestanden.

Bijdrager
    SunKeeper

Weet je hoe zuinig een Mac mini is?

Je kunt het scherm wel uitschakelen, want dat heb je niet nodig als je niet in de buurt bent.

Hoe oud is die?

Bijdrager
    MarijnB

Het is een net nieuwe mac mini, maar is het geen probleem om hem gewoon aan te laten staan?

Bijdrager
    CedricH

Neen hoor, dat ding kan zonder problemen dag en nacht aan staan:wink:

Bijdrager

Het kan soms zelfs slechter voor de HDD zijn om hem steeds aan en uit te zetten. Mijn Macs staan ook nooit uit. Wel in sluimer. Maar ik herstart ze alleen om de paar weken even een keertje.

Bijdrager
    MarijnB

Wat is eigenlijk het verschil tussen sluimer en slaap?

Oke, dan doe ik dat :).

Bijdrager
    banditbiker

Teamviewer heeft een actieve internet verbinding nodig om een connectie in stand te houden met hun server. Daardoor zal een mac die in slaapstand valt nooit, op afstand, wakker worden door een teamviewer sessie te starten…

Bijdrager
    SunKeeper
    MarijnB op 24 februari 2012

Wat is eigenlijk het verschil tussen sluimer en slaap?

Niets, alleen hoe het genoemd wordt. Er wordt hetzelfde mee bedoeld.

Wat soms ermee verward wordt is Deep Sleep, dat staat standaard alleen bij de MacBooks ingeschakeld.
    Er wordt daarbij een kopie van de inhoud van het RAM-geheugen op de harde schijf gezet, iedere keer als de sluimerstand wordt ingeschakeld.

Als de batterij bijna leeg is, wordt eerst sluimerstand ingeschakeld, en een half uur later schakelt de batterij de stroomtoevoer af. Als je dan de Magsafe weer aansluit, gaat de Mac weer aan, en wordt de inhoud van het RAM-geheugen weer hersteld vanaf de harde schijf. (kan een paar minuten duren) Je kunt dan weer precies verder werken waar je was gebleven, alles staat nog open e.d.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Je kunt een mac remote laten ontwaken als deze via een ethernet kabel verbonden is; bijvoorbeeld met een app als Remoter VNC of NetAwake

Bijdrager
    bonestaak

Okay , dan de hamvraag, ik heb dus op mijn mini pc zbox een weersprogramma voor mijn weerstation lopen, hoe kan ik teamviewer automatisch op de zbox opstarten dus bijvoorbeeld na een stroomstoring ofzo? Dus dat bij het aanzetten van de zbox teamviewer start?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.