12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Vilscon

Kan je een iPhone herstellen met een reserve kopie wanneer er een code op staat?

Ik ken iemand en die zit in een vechtscheiding. Haar (ex-)man heeft tevergeefs een code op haar iPhone gezet en die wilt hij nu niet meer geven. Enige optie die ik zelf voor haar voor ogen had was een DFU reset (Home+Power tot je ‘Koppel aan iTunes’ ziet en herstellen via iTunes) en vervolgens herstellen met een iCloud backup.

Alleen vroeg ik me dan af: Komt die code dan vervolgens opnieuw op het toestel? (Omdat je een backup herstelt)

Is er überhaupt een andere manier om de code te wijzigen/verwijderen zonder de code te weten en zonder data te verliezen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  Vilscon.

Bijdrager
    TheBigZ
    Blackvibes op 24 april 2015

Is er überhaupt een andere manier om de code te verwijderen …

Zijn linkerbal 360 graden draaien. (Rechter mag ook)

Bijdrager
    Niels

Na een herstel via DFU wordt alleen gevraagd om in te loggen met de  ID waarmee de iPhone voor herstel geconfigureerd was. Daarna moet je Touch ID resp. de toegangscode opnieuw instellen.

Op je laatste vraag: nee, dat is nu juist de beveiliging tegen diefstal. Zelfs na het wissen moet je voor activatie altijd de  ID van de eigenaar kennen om de iPhone vrij te geven.

Bijdrager
    Vilscon
    NielsDam op 24 april 2015

Na een herstel via DFU wordt alleen gevraagd om in te loggen met de  ID waarmee de iPhone voor herstel geconfigureerd was. Daarna moet je Touch ID resp. de toegangscode opnieuw instellen.

Op je laatste vraag: nee, dat is nu juist de beveiliging tegen diefstal. Zelfs na het wissen moet je voor activatie altijd de  ID van de eigenaar kennen om de iPhone vrij te geven.

Apple ID en wachtwoord enzo is allemaal geen probleem. Het is alleen de 4-cijferige toegangscode die nu alles blokkeert.

Bijdrager
    TheBigZ

Het is alleen de 4-cijferige toegangscode die nu alles blokkeert.

Waarom denk je dat die erop zit?
    Zou een leuke grap zijn als je daar zonder dataverlies omheen kon komen.

EDIT: wacht even. Je gaat de data terugzetten uit een backup. De telefoon wis je. Ok.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    makasa

Gewoon proberen zou ik zeggen.

Bijdrager
    TheBigZ

Inderdaad. Als je een backup hebt van de data kan er toch verder weinig mis gaan?

Bijdrager
    Niels

Als de iPhone gewoon ingesteld om back-ups te maken via iCloud, dan kun je de telefoon gewoon wissen. Om handmatig een back-up te kunnen maken via iTunes ed. heb je volgens mij wel de toegangscode nodig om de computer te autoriseren, maar dat weet ik niet zeker.

Bijdrager
    Vilscon

Ik ging ervanuit dat het zou lukken, maar de backup is gekoppeld aan het toestel en het account, toch? Om die reden zou het mij niks verbazen dat de toegangscode account-wide is, dus ook al zou ik ‘m herstellen, dan komt de code er direct weer terug op. Dat is althans mijn aanname.

Bijdrager
    pruus

Dat wordt een makkie met een code van vier cijfers. Totaal dus 10x10x10x10 mogelijkheden, oftewel een hele avond, en een daar dagen, werk ( 10.000 codes) doorlopen. Het is alleen te hopen dat de eigenaar van die ballen het toestel ingesteld heeft dat het gewist wordt na x pogingen……

Bijdrager
    GoeieDag

Haar (ex-)man heeft tevergeefs een code op haar iPhone gezet en die wilt hij nu niet meer geven.

“tevergeefs”? Dan is er toch niks aan de hand, want het is ‘m niet gelukt?!

Bijdrager
    Niels

Ik ging ervanuit dat het zou lukken, maar de backup is gekoppeld aan het toestel en het account, toch? Om die reden zou het mij niks verbazen dat de toegangscode account-wide is, dus ook al zou ik ‘m herstellen, dan komt de code er direct weer terug op. Dat is althans mijn aanname.

Nee, de toegangscode stel je in na het terugzetten van de back-up, deze staat niet vast in je back-up.

Het wachtwoord van het iCloud account is natuurlijk een ander verhaal, maar ik neem aan dat ze dit wel gewijzigd heeft als haar ex dit weet.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.