10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Kan je een firmware update draaien zonder OS?

Hallo allen.

Ik heb een probleempje met een oude PowerBook. Ik moet er OS 9 op zetten om de firmware te kunnen updaten. De installatie van OS 9 lukt niet, zie dit topic, en dus vraag ik mij nu af of het mogelijk is om de firmware te updaten zonder een OS te installeren. Ik heb namelijk wel toegang tot de HD, en de combodrive is ook in orde volgens Open Firmware.

Weet iemand of dit mogelijk is?
    Groet,
    Bor.

Bijdrager
    Xserve

Ik ben vrijwel zeker van niet, ik zie niet in hoe het zou kunnen zonder het van de computer zelf te doen.

Bijdrager
    Nikita

Volgens mij niet; en het moet inderdaad specifiek OS 9 zijn, ook geen andere versie. M.n. daaruit maak ik op dat je toch echt OS 9 op die specifieke PowerBook moet hebben draaien, wil je een firmware update kunnen uitvoeren.

OS 9 is trouwens via de bekendere minder legale kanalen te vinden (voor gebruik als Classic – maar ik heb d’r toch echt een iMac G3 mee aan de praat gekregen). Vraag me alleen af of dat nog wel zo illegaal is voor een OS dat in 2002 officieel dood is verklaard. Anders heb ik ‘m nog wel als DMG ergens (OS 9.2.2), ‘k weet alleen niet hoe groot het bestand is.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb zat OS 8 en 9 CD’s, de Mac ziet het alleen niet. Zie het topic waarnaar ik linkte.

Bijdrager
    Nikita

Ah, daar heb ik even overheen gelezen… Start de PowerBook verder nog wel op? Ik bedoel, gong enzo en vervolgens de melding dat er geen opstartschijf kan worden gevonden?

Interesse in een EeePC anders? :P

Geblokkeerd
    Anoniem

Hij start zeker goed op, en je krijgt de floppy met het vraagteken. Oude firmware, remember?

Bijdrager
    Nikita

Ook met nieuwe firmware zou je dat op die manier te zien moeten krijgen; althans, zo was het bij m’n iMac G3 ook.

Geblokkeerd
    Anoniem

Okee dan. Het kies een schijf-scherm (alt-toets) ziet er wel heel erg jaar-0-erig uit, vergeleken met het huidige ding.

Bijdrager
    Nikita

Doet het op een iMac G3 ook. Ook met de nieuwere firmware die voor OSX vereist is / was.

Geblokkeerd
    Anoniem

Het grijze applelogo is er nog nieteens bij het opstarten!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.