12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    rico91

Kan ipad tegen kou? (0 – 8 graden)

Vraag is simpel.

Ik sport regelmatig buiten. Ik heb daarbij een handig app gevonden, soort van timer voor trainingen die ik graag wil gaan gebruiken op de ipad.
    Nu is het buiten niet echt heel warm en was ik benieuwd of de ipad wel tegen die kou kan.
    De ipad zal in totaal een uurtje buiten staan.
    Iemand ervaring of tips hiervoor?
    Het gaat met name om temperaturen als 4 tot 8 graden. En de ipad zal dan een uurtje buiten zijn.

Bijdrager
    Cloud9

Neem hier even een kijkje!

aangezien je het tussen de 4 & 8 graden zal gebruiken moet dit kunnen

http://support.apple.com/kb/ht2101

Bijdrager
    Shmoo

-4 graden staat op de website.

Bijdrager
    Nielsvr

0 graden that is ;). (zie “operating temperatures”)

Bijdrager
    SunKeeper

Mijn iPhone 4 heeft wel eens een tijdje buiten gelegen met – 9ºC (uit mijn hoofd winter 2011-2012) op een tuintafel waar de sneeuw vanaf geveegd was.
    Ik had em even neergelegd om iets te doen en anderhalf uur verder kon ik mijn iPhone binnen niet meer vinden, omdat die dus buiten lag.

Maar niets aan te merken. Het zelfde verhaal voor midden in de zomer een zware app erop draaien en tegelijk opladen, even niet in de gaten dat die ook in de zon lag. Nou, bijna niet vast te houden zo warm.

iPhone werkt vandaag de dag nog steeds, (twee jaar full-time dienst gedaan, nu alleen nog wekker en internetbrowser) nooit een hoesje gebruikt en nooit enig probleem gehad.

Dus die iPad zal er heus wel tegen kunnen, het zijn niet eens temperaturen onder nul. Vergeet niet dat het geen mens is, het is maar wat glas en aluminium.;)

Bijdrager
    Ouw

Elektronische apparatuur kan meestal redelijk goed functioneren in de kou, zoals we die in Nederland een enkele keer hebben. Zolang het apparaat aan staat houdt het zichzelf wel min of meer op temperatuur. Houd er echter wel rekening mee dat de capaciteit van de accu wat minder wordt.
    Let echter op het zinnetje “Relative humidity: 5% to 95% noncondensing”.
    Waar je dus op moet letten is wat er gebeurt als een uitgeschakeld apparaat sterk is afgekoeld en vervolgens wordt teruggebracht in een ruimte op kamertemperatuur met een hoge relatieve vochtigheid. De temperatuur van het apparaat ligt dan waarschijnlijk onder het dauwpunt van die ruimte. Er treedt dan condensatie op. Voor de buitenkant is dat niet zo erg, maar als het apparaat niet volkomen waterdicht is, zal ook de elektronica in het inwendige vochtig worden, met nare gevolgen.
    Als je na het sporten je iPad uitschakelt en hij koelt onderweg naar huis flink af, dan is het verstandig het ding thuis eerst op kamertemperatuur te laten komen voor je het weer gaat gebruiken. Dit geldt uiteraard ook voor nieuwe apparaten die ’s winters door een koerier aan huis bezorgd worden. Meestal wordt er in de handleiding ook wel op gewezen: eerst laten acclimatiseren.

Bijdrager
    rico91

Thnx voor de reacties! Moet dus gewoon kunnen.
    Had ik ook wel verwacht, maar dacht ik vraag het voor de zekerheid maar even na.

Bijdrager
    Rickje

Wat Sunkeeper zegt! Idem!

Bijdrager
    Dick de Roos

Waar je bij lage temperaturen de meeste zorg over moet maken is de batterij. Het vermogen loopt snel achteruit als de temperatuur onder nul komt.
    Wat overigens niet betekent dat de batterij als zodanig slecht wordt; bij temperaturen rond 20 graden is alles weer OK.

Bijdrager
    KarelWillem
    Shmoo op 15 januari 2014

-4 graden staat op de website.

-20 dus eigenlijk.

Beetje vreemd. Hoe lees je dit nu?

Van -20 tot 0 doet hij het niet, en van +35 tot 45 ook niet.
    Boven de 45 dan weer wel… Of zoiets.:)

Bijdrager
    RamonV

@KarelWillem ze bedoelen de temperaturen waarin hij mag zijn als de iPhone uit staat…

Bijdrager
    Martin55

(Operating temp.) 0 tot 35 Gr. Celsius is bij gebruik
    (Non operating temp.) -20 tot 45 Gr. Celsius is bij opslag.
    Dus als de iPad/iPhone niet aan staat, kan hij extremere temperaturen hebben.
    Zoals eerder is gezegd moet je oppassen bij een koud apparaat een warme ruimte binnen brengen. Hierbij zal snel condens op en in het apparaat neerslaan.
    Hierbij zal de relatieve vochtigheid tijdelijk 100% worden!
    Wat natuurlijk vochtschade kan veroorzaken en mogelijk ook de inwendige vochtindicatoren kan laten verkleuren waardoor Apple een eventuele garantieclaim kan afwijzen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.