5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    websania

Kan interne website telefooncentrale niet benaderen

Ik heb het volgende probleem: wanneer ik met mijn MBP onze telefooncentrale via het daarvoor bekende interne IP-adres wil benaderen, krijg ik een leeg scherm te zien. Wat er zou moeten gebeuren is dat er een pop-up verschijnt alwaar je de inloggegevens moet invullen.
    Ook wanneer ik de site poog te benaderen vanuit de virtuele Windows-machine op de MBP, kom ik er niet in, dus ook hier verschijnt de pop-up niet.
    Dit geldt zowel voor als ik bedraad of via wifi het netwerk op ga. Een collega heeft precies hetzelfde probleem.

Wanneer ik dezelfde site met een Windows machine benader, kom ik er wel in. Datzelfde geldt voor de iPhone en de iPad; komen er ook gewoon in.
    De windows machine zit op de draad en de devices natuurlijk via wifi.

Bijdrager
    bcgraaf

Het kan een een flash probleem zijn, is dit geïnstalleerd op je Mac ?

Als je met een mobiel de site wil bekijken kan het zijn dat de host je html5 of iets anders voorschotelt, de iPhone en iPad ondersteunen namelijk geen flash.

Bijdrager
    rrkramer

Heb je misschien pop-up vensters geblokkeerd?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  rrkramer. Reden: afbeelding werkte niet
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  rrkramer.

Bijdrager
    websania

@bcgraaf: Dat is inderdaad geïnstalleerd, maar lijkt me niet het probleem hier; op de Windows machine is ook flash geïnstalleerd. Het inlog pop-upje is eenzelfde die je krijgt als je een beveiligde directory op een website binnen wil.
    Maar om je goede idee niet links te laten liggen heb ik het natuurlijk wel even geprobeerd en de Flash Player verwijderd…. helaas niet het beoogde resultaat.

Bijdrager
    websania

@rrkramer: Die instelling heb ik aangepast, maar ook dat maakt geen verschil. Het maakt niet uit welke browser in neem; Safari, Chrome of Firefox, maar ook de browsers in de virtuele Windows (VirtualBox) komen er niet; IE en Chrome en Firefox. Dus dan zou die instelling ook daar gezet moeten zijn.

Ik heb ook meteen even de adblocker bekeken….is ook de oplossing niet; bovendien zit diezelfde adblocker ook op de Windows-machine die wel op de site kan komen.

Mijn vermoeden is dat er iets met de beveiliging aan de hand is…..netwerk-isch….

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  websania.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  websania.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.