5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    jepjep33

Kan Imovie niet updaten

Hoi! Ik word helemaal gek hiervan. Ik ben heel erg blij met Imovie 11 (versie 9.04) alleen wil graag vernieuwen naar versie 10. Als ik naar de Appstore ga en druk op vernieuwen zie je een icoontje dat ‘ie aan het denken is maar er gebeurt niks.

Ik wil heel graag deze nieuwe versie, en dit is een beetje een lang en technisch verhaal… laatst zag ik iets wat helemaal waanzinnig is, nl. met overlays. Ik heb een tutorial online gevonden van hoe dit moet en dan zie je ook allemaal icoontjes in Imovie, alleen die heb ik dus niet omdat ik een oudere versie heb. Ik wil bijv. een plaatje (PNG) in een filmpje zetten alleen hij kan ‘m in mijn Imovie-versie wel als apart shot opnemen in de film, maar niet over het beeld heen. Super irritant!! Ik heb alles al geprobeerd, en de kunst is om het dan onder of boven je filmfragment te slepen – dat lukt me dus wel met een muziekje. Maar dus niet bij mijn versie van Imovie. Het plaatje komt er dan tussen te staan en is een apart fragment, en dat was juist niet de bedoeling. Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Ik hoop dat als ik de nieuwere versie heb dat dit wel lukt.

Ik wil er best wat voor betalen. Zag ook dat Imovie anders €15,- is in de Appstore… alleen werkt de App Store dus niet bij mij mbt Imovie. En heb ook gekeken of ik er niet op een andere manier aan kan komen, desnoods door software te kopen, iets met een dvd’tje ofzo, maar ook dit gaat niet. Het moet hoe dan ook via de Store.. ik kom er dus gewoon niet uit.

Ik kwam wel op een forum tegen dat dit kan komen omdat ik in het verleden een 2e Amerikaanse Apple ID heb aangemaakt, had dit toen gedaan omdat ik een programma wou kopen dat alleen op de Amerikaanse markt te vinden was, alleen had toen later gevonden dat mijn Mac iets had waardoor ik dit programma niet nodig had dus heb voor niks dat 2e ID aangemaakt..en nu lijkt het erop dat dit mijn problemen veroorzaakt?
    Kan dit ook niet ongedaan maken en heb al op beide account ingelogd en dan geprobeerd Imovie te updaten..
    Oh en ik had zelfs online een of andere vage link kunnen vinden waarmee ik wel de nieuwe versie van Imovie kon downloaden maar deze matchte weer niet met mijn systeem Yosemite 10.10.5 (ik heb ‘m net vernieuwd – weet wel dat 20 sept. een nog nieuwere komt- in de hoop dat Imovie dan ook zou updaten maar dat werkte niet).

Ik zou het allerliefste de nieuwe Imovie downloaden, maar mocht dat echt niet gaan, dan zijn tips van andere videobewerkingssoftware-programma’s waar je wel overlays kunt toepassen ook welkom, alles tot aan max. 30 euro ongeveer. (zag een hele goede weet de naam ff niet, geloof Final Cut Pro die was gelijk 300).

Maar mijn vraag is dus vooral: hoe kom ik aan de nieuwste versie van Imovie.

Het is bij mij puur voor de hobby maar werd zo enthousiast van die ontzettend gave Youtube-video’s met leuke en bewegende plaatjes en fonts tussendoor over het beeld heen dus dat het me zo leuk lijkt dit ook te kunnen maken.
    Anyone?? Alvast super bedankt!

Bijdrager
    Shmoo

OS X updaten..

Bijdrager
    Shmoo

Upgraden..:nerd:

Bijdrager
    McPim

Een héééél lang verhaal maar als je nou even bij ‘compatibility’ bij iMovie had gekeken in de rechterkantlijn in de App Store: “OS X 10.11.2 or later“, dus wat Shmoo zegt, eerst ff upgraden naar El Capitan! Daarna kun je gewoon naar iMovie 10.1.2 updaten, waarschijnlijk voor €15 inderdaad afhankelijk van de datum van je vorige versie. Het heeft dus niks met verschillende AppleID’s of andere dingen te maken.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  McPim.

Bijdrager
    jepjep33

Helemaal super!!! Gister uurtje bezig geweest om te updaten en dacht dat ik de laatste versie van Mac had, niet dus. Fijn al die snelle reacties, thnx.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.