9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Berto

Kan Imac intel aan DVI uitgang 1080i HD video draaien?

Ik ben van plan een Imac intel core 20″ te kopen en wil aan de
    DVI uitgang een 23″ display aansluiten. Kan ik vanuit bijvoorbeeld
    FCP studio realtime 1080i High definition afspelen?
    Kan de Imac 2Ghz dat trekken? Wie heeft daar ervaring mee?

Bijdrager
    gice

Dat moet wel lukken, zeker als het 23inch scherm HD ondersteund.
    De geluiden over de snelheid van de core duo van intel zijn erg positief maar ik weetniet of zo’n computer sneller is dan bv een powermac g5 dual 2.0. Meest voor de hand liggende optie voor het afspelen van dit soort zaken vanuit bv FCP zou een G5 ook het meest practische zijn, je kan bv op een g5 naast je 23inch een kleiner scherm op je bureau hebben met het 23 inch elders.

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

1080i real time is afhankelijk van de codec en de data rate. 1080i is een formaat en kan op verschillende manieren worden gecodeerd.

“Trailers” in 1080i h.264 codec of HDV 1080i zullen prima afspelen (mits je veel ram hebt) vanaf de disc maar 1080i uncompressed media files niet.

Daar heb je minder processer kracht voor nodig maar wel hele snelle schijven in Raid.

maar ik denk dat je bestanden alla de HD trailers op de apple.com site bedoelt. Dan is het antwoord ja.

Maar als je toch gaat kopen test dan gewoon even in de winkel.

Bijdrager
    gice

Neem aan dat de core duo snel genoeg is mensen, zeker met de specificaties van de iMac, optische aansluiting, dvi, apple remote ect.

Maar een ander snelheids probleem is dat die applicaties nog voor intel macs moeten uitkomen en zouden dus draaien via rosetta wat de applicaties langzamer laat lopen.

Dan zou bv.voor final cut een probleem kunnen worden op een nieuwe imac. maar ik heb er alle vertouwen in dat de belangrijkste software wel snel wordt geoptimaliseerd voor intel.

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

FCP draait prima onder rosetta. Ik doe al mijn HDV werk op een intel mac. Apple ondersteund om logische redenen het alleen niet.

Bijdrager
    gice

wat is dan de toegevoegte waarde van editen op een intel mac?
    Ook voor redenen als uitbreiding is een g5 een lochischer keuze voor bv. film en video editing.
    Zodra er geen super-intel powermacs zijn is editen op gelimiteerde hardware als imacs soieso niet interessant. Voor veel grote video is opslagcapaciteit van groot belang en die kan ook makkelijk worden bijgeplaats in een g5.

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Intel Mac is sneller met HDV dan de G5 iMac.

En een iMac past nog op mijn buro naast mijn ander compies

Bijdrager
    Berto

Ok, achter elkaar;
    Gice- het 23″scherm ondersteunt 1920x1080i of p maar wat kan de videokaart van de Imac aan?
    Staat in het lijstje van display resoluties ook 1920x1080i? Loopt dat zonder schokken?
    Voor mij is de keuze voor de intel -Imac een op de toekomst gerichte, maar je hebt gelijk een
    beperkte. De Powermac intel is nog niet uit voorlopig…
    Ik heb momenteel een Powermac G4 1.42 duo maar een HD-dvd kan ik er niet meer
    op produceren of draaien in DVD studio pro 4.
    Meneer Guggenheimer- Ik geloof niet dat men in FCP met HDvideo uncompressed hoeft te werken.
    —-Apple ondersteund om logische redenen het alleen niet.—- Wat bedoel je daarmee?

Geblokkeerd
    Anoniem

Vraag is wat jij bedoelt met HD DVD produceren. Met wat voor soort camera opgenomen etc? Met een HDV camera of HDCAM? Het een is zwaar gecomprimeerd video, de ander niet.

Het werken met HD(V) heeft meer te maken met snelle opslagcapaciteit en de juiste versie van FCP, dan met de processor die je in je Powermac hebt zitten.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.