23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    stefonline

Kan ik ook gewoon bestanden op iCloud zetten?

Ik heb nu op mobileMe een mapje waar ongeveer 5 gig aan data staat die ik daar graag bewaar. Een soort backup dus. Als Me binnenkort weg is en iCloud in de lucht kan ik daar dan ook net zo een soort mapje maken waar ik bestanden op kan bewaren?

Stefan

Bijdrager
    IBram15

Nee.

Bijdrager
    stefonline

mooie vooruitgang dan

Bijdrager
    computer space

Hotmail doet 30gb voor je voor nop.

Bijdrager
    Sven Dion

Naar je @me.com adres mailen is een optie.

Bijdrager
    stefonline

hotmail doet max 100mb per bestand, daar kan ik nog mee leven. Maar 1 bestand per keer. Ik heb 3000+ bestanden die weer in mappen verdeeld zijn dus dat gaat een lastige klus worden. Of is skydrive ook per ftp bereikbaar?

Bijdrager
    stefonline

correctie
    meer bestanden per keer lukt wel maar je kan geen mappen selecteren

Bijdrager
    11642

Dropbox? … (met wat invites heb ik nu reeds 8.2gb gratis :))

Bijdrager
    stavos

Dropbox!:lol: 2GB gratis opslag, met 250MB extra als je aanmeldt via de link in deze post en nog eens 250MB extra als je alle kennismakingsstappen doorloopt na aanmelden. Als je vervolgens zelf voor referrals zorgt, kan je gratis opslag ruimte snel groeien naar 10GB.
    En met Dropbox kan je complete mappen in 1x uploaden.

Bijdrager
    stefonline

dat ik daar zelf niet op kwam.
    iedereen bedankt weer

Bijdrager
    justi

Toch is dit duidelijk een stap terug! iDisk werkt momenteel gewoon perfect, waarom dan ook niet in de iCloud?

Bijdrager
    stefonline

@justi Zie het derde bericht in dit topic. Vind ik ook dus.

Bijdrager
    pitch

sugarsync werkt ook goed en geeft je 5GB gratis. Als je mensen uitnodigd en die het ook gebruiken kan je zelfs tot 10GB uitbreiden…

Bijdrager
    Maverick9898

Ja iDisk was ideaal…..nog tot juli 2012 en dan finito!

Bijdrager
    allard

Oke ook nieuw voor mij. Maar goed verhuizen we de boel naar een andere cloud.

Heb geen ervaring met Dropbox of SugarSync, maar wat zijn de voors en tegens?

Bijdrager
    computer space
    stefonline op 31 augustus 2011

hotmail doet max 100mb per bestand, daar kan ik nog mee leven. Maar 1 bestand per keer.

Onder windows niet (wellicht met silverlight op mac ook), dan kun je gewoon een map erop slepen.

Bijdrager
    eerselzuid

Ik kwam ADrive nog tegen, claimen 50(!) Gig gratis aan te bieden… Iemand ervaring mee?

Bijdrager
    JD Kramp

We hebben toch allemaal van Apple online opslagruimte gekocht. En daarmee ook rechten op die opslag te behouden? Kan Apple niet op een of andere manier worden juridisch worden gedwongen. Of in ieder geval een coulance van Apple laten zijn dat iDisk wordt overgezet naar iCloud.
    Wat dat laatste betreft had ik het idee dat dat de bedoeling was, en dat was voor mij de hoofdreden om over te gaan naar Lion, (Ben ik trouwens zeer tevreden mee, maar dat terzijde) omdat iCloud alleen beschikbaar zou zijn via Lion. Ik voel me een beetje bedot.

Bijdrager
    Maverick9898

Apple geeft je toch nog steeds opslagruimte? Zelfs langer dan normaal is, want je krijgt het tot juli 2012, ook al heb je, bij wijze van, op januari 2011 betaald. Je koopt opslagruimte van Apple voor één jaar met MobileMe, niet voor eeuwig.

Bijdrager
    stavos

Je koopt ook geen opslagruimte, je huurt het. En de huurbaas is ruim op tijd met het stop zetten van de dienst en doet je zelfs nog een aantal gratis maanden huur cadeau.

Bijdrager
    Brims

Ik snap er geen reet van die lui beginnen op PHILIPS te lijken.
    Met een halve dienst kun je natuurlijk de oorlog niet winnen.
    Moet ik nu mijn files weer elders deponeren omdat Apple alles heeft dicht gespijkert.
    Dan wil je weer ergens 100 % voor gaan en dan knal je in de tweedebocht al egen een muur. Of anders gezegd een fatamorgana!

Geblokkeerd
    Anoniem

gangsters het kan wel, alleen moet je een beetje zoeken.
    mobile documents folder in je bibliotheek.

Moderator
    unSOUND

Het wordt onder andere hier uitgelegd:

Gebruik iCloud stiekem als Dropbox

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.