12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    QSD

Kan ik nu nog High Sierra downloaden ?

Hallo,

Ik heb een iMac van halfweg 2011 met OSX 10,9,5 en Safari 9,1,3.

Ik laat mijn mac de aanpassingen van deze oudere programma’s automatisch uitvoeren.  Momenteel staat er maar één download klaar en dat is voor High Sierra, dat zal daar blijven staan wellicht wegens niet ter zake voor mijn mac.

Echter krijg ik de laatste tijd vaak opmerkingen bij bepaalde sites dat ik “mijn Safari moet upgraden naar de laatste uitgave”.  Ook heb ik problemen om video’s op VRTNU te bekijken.  Klank valt gedeeltelijk weg en de ondertitels worden ook niet meer correct weergegeven.  Probleem dat ik aangekaart heb bij VRT maar waar geen afdoend antwoord is op gekomen.  Ik heb dit zelf opgelost met het downloaden Firefox, waarmee ik deze problemen niet meer heb.  Is wel vervelend.

Vrienden van me raadden mij dan ook aan om eindelijk eens een jonger OS te gebruiken.  Daar ik van nature niet de persoon ben om direct het nieuwste van het nieuwste te moeten hebben blijf ik veelal trouw aan oudere en betrouwbare programma’s. Met die problemen waar ik nu tegenaan loop (en er zullen er wellicht nog volgen) heb ik beslist om inderdaad een jonger OS te downloaden in vervanging van Mavericks.  De allerlaatste zal wel niet lukken omdat deze niet compatibel is met mijn computer (en is voor mij ook véél te nieuw, dus liever niet) maar dan kom ik aan mijn vraag : kan ik High Sierra nog downloaden en hoe doe ik dat ?  Als ik naar de App Store ga zal ik automatisch Mojave toegestuurd krijgen zeker ?

Graag wat hulp aub ?

Bedankt, Quinten.

PS : ik wilde eerst Sierra downloaden maar ik zie dat de interessante Safari 12 (internetbescherming !) maar werkt op High Sierra en Mojave, dus zal ik High Sierra nemen.

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    gipsman

Of hier: https://www.macupdate.com/app/mac/60162/macos-high-sierra

Op mijn macbook air 2011 werkt High Sierra vrij goed. Over vrtnu kan ik niets zeggen, want ik gebruik dit altijd op een iPad of iPhone.

Bijdrager
    QSD

@ Penseel : waarom is die omweg via El Capitan nodig ?

@ Gipsman : wat zijn die Combo en Delta updates voor ?

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn

Gewoon updaten. Je zult per definitie High Sierra dan krijgen, geen Mojave omdat die niet op de iMac 2011 werkt.

Bijdrager
    computer space

Als je slim bent koop je een paar SD kaartjes van 16GB (5€ of zo) en daar zet je dan de diskimage op, dus niet direct vanaf download starten. Dan heb je altijd een los kaartje mocht je een clean install willen doen.

Bijdrager
    TheBigZ

QSD op 19 november 2018 om 16:34
    Vrienden van me raadden mij dan ook aan om eindelijk eens een jonger OS te gebruiken.

Een prima advies! (Zie verder je andere topic)

Mac Cleanup Pro

Bijdrager
    QSD

Mijn vrienden raadden het mij aan, mijn appledealer echter niet.  Vandaar dat ik nog niet overgeschakeld ben naar een jonger OS.

Bijdrager
    Ome Kor

Hoeveel geheugen zit er in je iMac? Ik heb 12GB in mijn 2010 iMac en High Sierra draait best goed. Gelukkig maar, want een nieuwere macOS versie zit er voor mijn iMac niet meer in.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Quinten, High Sierra is een heel goed systeem, maar misschien is er oude software op je computer die daarop niet meer zal werken.

https://roaringapps.com/mac-app kan je helpen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.