10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    QSD

Kan ik nog syncen zonder iCloud ?

Hallo,

Ik stel vast dat ik mijn agenda en contactpersonen vanuit mijn iMac niet naar mijn iPhone kan synchroniseren zonder via de Cloud te passeren.
    Vroeger deed ik dat met een ander programmaatje, iSync dacht ik, dat bij mijn Mac zat maar ik vind het niet meer.
    Bestaat dat programmaatje nog ?
    Ik ben geen fan van de cloud, vandaar mijn vraag.

Bedankt.

Quinten

Bijdrager
    McPim

Sinds OS X 10.7 zit dat er niet meer in (wiki). Wat is er mis met iCloud?

Bijdrager
    QSD

En bestaat er echt geen andere mogelijkheid om dit te doen zonder via de Cloud te moeten passeren ?
    Ik heb geen vertrouwen in al die cloudtoestanden want wil mijn gegevens bij mij houden.
    Niet dat die gegevens zo vertrouwelijk zijn maar het idee alleen al…

Bijdrager
    McPim

Jawel, gewoon via iTunes. iPhone aan iTunes hangen en bij de synchronisatie-instellingen in iTunes onder ‘Info’ (Engelse versie) kun je ‘Sync Contacts’ kiezen (zie deze link voor plaatjes). Het voordeel van iCloud is dat je contacten op alle apparaten gesynchroniseerd worden, en als je op één device iets veranderd wordt het direct op alle andere apparaten aangepast. iCloud slaat de gegevens trouwens versleuteld op en met eventuele 2-staps verificatie is het superveilig en betrouwbaar. Maar je hoeft het uiteraard niet te gebruiken als het niks voor jou is.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  McPim.

Bijdrager
    QSD

Dat is top, McPim ! Dat ga ik deze avond eens rustig proberen.
    Alle versleutelingen ten spijt, ik heb daar geen vertrouwen in, mijn gegevens hoeven niet ergens elders te staan waar een mogelijkheid is dat het systeem gekraakt wordt. Voorbeelden legio. Daarom doe ik verder op de oude manier. Ik vind multimedia wel fijn maar zo veel vertrouwen heb ik er wel niet in dat ik mijn gegevens zo maar in een wolk gooi….

Bijdrager
    GoeieDag

Je kunt je reserves hebben, maar dit is natuurlijk onberedeneerd wantrouwen.
    Je gebruikt zeker wel WhatsApp of dergelijken?

Bijdrager
    QSD

Niet onberedeneerd, GoeieDag, wel nuchter wantrouwen, zodat ik ook al dat overbodige zoals WhatsApp niet gebruik. Waar zou ik dat in godsnaam voor nodig hebben… Laat mij maar rustig betijen, laat de anderen maar jammeren als het eens flink misgaat… en dat zal het ooit, ben ik zeker van !

Bijdrager
    GoeieDag

Je prioriteiten zijn niet goed. Want je bent bang voor iets waar je niet bang voor hoeft te zijn (dat iCloud niet veilig is), terwijl je hier wel je hele profiel neerzet: ‘schadebeheerder in verzekeringskantoor’, ’58 jaar’, ‘Roeselare, België’. Nou, mooi startpunt om eens je doopceel te lichten.

Bijdrager
    Joid

Pssst, hij heet Quinten…

Bijdrager
    Facundo

@qsd: Je hebt groot gelijk met je wantrouwen. Maar dit forum is de laatste jaren verziekt door misselijkmakende types als goeiedag en shmoo, die denken overal verstand van te hebben en het totaal niet blijken te hebben. Ik heb het nu wel definitief gehad met die zieke sfeer hier en laat OMT voortaan lekker aan de fanjongetjes. Toedels.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.