10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Gadget1973

Kan ik nog iets met Jaguar?

Ik kwam in de kast een oude MacBook tegen waar 9.2 op draaide. Heb daar op een regenachtige zondag 10.2.8 opgezet. Maar kan ik nog wat met die oude mac? Kan ik nog ergens software downloaden om er op te draaien? Iemand tips, ideeen?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Open Office misschien?

Bijdrager
    G-Force

Wat wil je er mee doen? Ik zou er overigens niet teveel van verwachten. 10.2 is wel heel oud en allang niet meer ondersteund.

Bijdrager
    TRML

Als er 9.2 op draait is het vast geen MacBook maar een iBook of een PowerBook en daarop kan nog zeker tiger (10.4) geinstalleerd worden.

Bijdrager
    Gadget1973

Het is inderdaad een PowerBook, model M5885. Ik ga eens kijken of ik ergens nog een Tiger kan vinden. Dat is wel wat couranter, toch? Ik ben nogal een MacNoob, heb alleen ervaring met iPhone en iPad:-)

Bijdrager
    Gadget1973

Model M5884 bedoel ik:-)

Bijdrager
    TRML

Er kan ook 10.5 nog wel op als er voldoende geheugen in zit.

Bijdrager
    BJVR

Kan ik nog iets met Jaguar?

Een beetje zoals met de auto’s.
    Familie vervoeren wordt wat lastig maar als je er ééntje hebt maak je wel de blits, want niet veel mensen hebben er één.

Bijdrager
    Gadget1973

Volgens mij zit er maar 128 MB in, dus ik vrees dat 10.4 de limiet is, als ik zo wat research doe.

Bijdrager
    Thoomas

Het is een Apple PowerBook G4 400Mhz (Titanium) 15″. Het geheugen is uit te breiden tot 1GB (standaard zit er 128MB in). Je kan er maximaal Mac OS X 10.4.11 op draaien (Tiger dus).

Om het geheugen te upgraden naar 1GB heb je 2 geheugenstaafjes nodig van 512MB PC100 144pin SODIMM, bijv. deze voor 31 euro.

Bron: Mactracker en Everymac.com.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.