8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Kan ik Mojave installeren op deze Mac Pro 5,1?

Ik bezit Mac Pro 6core 3,33 Ghz met een nVidia Geforce 980. Kan ik de firmware updaten van 10.13.6 naar 10.14.0 en vervolgens Mojave installeren? (Ik heb enkel een Geforce 120 en een Radeon 5870 in reserve en die ondersteunen Metal niet.) Ik moet wel nog wachten tot de webdriver uitkomt.

Ik heb ook geen Retina scherm. Op de MacRumors forums lees ik dat de letters op een non-Retina display niet scherp zouden zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?

TIA

Bijdrager
    Septimus

Volgens mij wel. Ik durf aan te nemen dat Mojave op jouw systeem zal draaien aangezien de specs van jouw MP iets moderner zijn dan die van mij. De videokaart draait momenteel – in afwachting van nieuwe Web Drivers van Nvidia – op de standaard macOS drivers:

De firmware update vindt tijdens de installatie van Mojave plaats. Mocht Mojave niet compatibel zijn met één van de componenten in je Mac Pro zal Mojave niet installeren. Mijn Boot ROM is tijdens de upgrade naar versie 138.0.0.0.0 opgewaardeerd.

Mijn Mac Pro 2009 4,1 heb ik voor 10.13 / High Sierra geupdate naar 5,1. Verder:

• Standaard processor Xeon W3540 quad 2,93Ghz (Nehalem / 45nm) heb ik vervangen door een Xeon X5677 quad 3,46Ghz (Westmere / 32 nm)
    • Standaard videokaart Radeon 4870 / 512MB vervangen door GTX680 Mac / 2 GB

Ik heb een standaard HP 24″ IPS monitor op HD resolutie 1920 x 1200. De tekst is prima leesbaar, soms zijn tekst en icoontjes van programma’s / menu’s een beetje pixelig. Dit is echter al jaren het geval op monitoren met een relatief lage resolutie. LCD font smoothing heb ik wel aangepast naar stand 1 zodat alles in mijn optiek wat prettiger leest. Hiermee kun je zelf experimenteren. Lees hier hoe.

Bijdrager
    koen

Als je Mojave probeert te installeren op een Mac die niet wordt ondersteunt krijg je een foutmelding. Dus gewoon maar even proberen, lijkt me?

Bijdrager
    McMeller

Precies. Hij installeert hem, of niet. Laat je het ons weten?

Bijdrager
    TheBigZ

Mac Hammer Fan op 3 oktober 2018 om 10:07

Ik moet wel nog wachten tot de webdriver uitkomt.

Dat zou ik inderdaad doen. De meest recente driver is nog voor High Sierra.

https://www.nvidia.com/Download/driverResults.aspx/136062/en-us

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik zal inderdaad nog wachten tot de webdriver uitkomt. Ik maak mij ook zorgen of de firmware update mogelijk zal zijn want mijn videokaart heeft geen bootscreen en Apple vermeldt de Geforce 980 niet bij de compatibele kaarten voor de upgrade.

https://www.pro-tools-expert.com/production-expert-1/2018/6/12/how-do-you-find-mojave-compatible-graphics-cards-for-cheese-grater-apple-mac-pro-51-computers

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Mac Hammer Fan.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Vandaag bezocht ik deze site:

https://devtalk.nvidia.com/default/topic/1042520/driver/-when-will-the-nvidia-web-drivers-be-released-for-macos-mojave-10-14-/2

Dat lijkt slecht nieuws. Apple heeft besloten met Metal2 CUDA niet langer te ondersteunen. Dus komt er wellicht geen webdriver voor Mojave.

😞 Shame on you Apple!

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb vandaag geprobeerd de Mojave firmware update te doen. Doel was de boot ROM 138.0.0.0.0 zodat de link speed van mijn Geforce GFX 980 van 2,5 naar 5 GT/s zou gaan. De kaart is echter niet compatibel met deze update. Ik heb het zelf ondervonden. Dus zullen wellicht ook de Pascal kaarten 1070 en 1080 uit de boot vallen. Alleen als ik een Radeon Pulse RX 580 koop kan ik nog upgraden, maar dat zie ik niet zitten. Er zijn wel nog enkele andere Metal kaarten zoals een Geforce 680 maar die zijn trager.

Het ziet er dus naar uit dat High Sierra het hoogste systeem zal zijn dat ik op mijn MacPro’s kan installeren.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.